No SSO cookie

Karácsony és Szilveszter lelkiismeret-furdalás nélkül

Utolsó változtatás: 2012-12-30 | Első közzététel: 2012-12-27
(0/ 0)
Cikk nyomtatása » Cikk küldése »
Karácsony és Szilveszter lelkiismeret-furdalás nélkül
A karácsony és a szilveszter alapvető eleme a közös ünnepi étkezés. Azonban sokan esünk abba a hibába, hogy túlzásba visszük az evést az ünnepek alatt, így pluszban felszedett kilókra, fáradékonyságra és stresszre tehetünk szert az év azon napjain, amelyek feltöltődésre adhatnának alkalmat.

A karácsonyi és szilveszteri ételek minden nemzetnél egyedi sajátosságokat viselnek, ám sok közös alapanyag is található a különböző országok ünnepi asztalain.

Ezen ételek mindegyike régmúltra tekint vissza és mai napig megőrizte szimbolikus jelentését.

Ilyenek a sertés-, pulyka- illetve halhúsból, a káposztából vagy lencséből készült ételek; valamint a mandulás-diós-aszalt gyümölcsös, mézzel és fahéjjal fűszerezett édességek.

Néhány alapanyag nem csupán ételként vagy italként történő fogyasztásáról, hanem gyógyászati-, kozmetikai-, dekorációs felhasználásáról is híressé vált. Ezek közül a fahéj illetve méz illeszthető be az ünnepi repertoárba.

Fontos, hogy tudatosan és felkészülten kezdjünk hozzá az ünnepi ételek elkészítésének és szabadnapjaink eltöltésének. Számos helytelen étkezési szokás övezi a karácsonyt és szilvesztert, melyek egy kis odafigyeléssel könnyen elkerülhetőek és megváltoztathatóak.

Az odafigyelést az ünnepi menü összeállításánál és a bevásárlásnál kell kezdenünk, folytatva azok elkészítésénél, majd fogyasztási mennyiségénél és gyakoriságánál, egészen a megmaradt mennyiség tárolásáig.

 

karácsonyi sütemény

 

Sokan a cukrot teszik egyedüli felelőssé a plusz kilókért és tiltott gyümölcsként kezelik azt. Egy kis rálátást kaphatunk arra, milyen szerepet tölt be a cukor étkezésünkben; továbbá arra is, hogy milyen mennyiségben és gyakorisággal fogyasszuk ahhoz, hogy változatosabbá tehessük vele egészséges étrendünket.

Alapvető fontosságú, hogy tisztában legyünk azzal, mely alapanyagokat válasszuk és milyen elkészítési módot alkalmazzunk. Apró változtatásokkal egészségesebb ételeket varázsolhatunk az asztalra anélkül, hogy szakítanánk a hagyományos ünnepi ételekkel. Ezen kívül nem vétek, ha új recepteket próbálunk ki, amik ízletesebbé és kedveltebbé is válhatnak a család/barátok számára.

Az ünnepek együtt járnak az alkoholfogyasztással, így érdemes az erre vonatkozó tanácsokat is betartani, ugyanis nincs rosszabb egy kiadós macskajajnál az Újév első napján.

Nagy hangsúlyt kell fektetnünk a mozgásra és a lelki felkészülésre is, ugyanis ezek nélkül nem teljesedhet ki meghitt ünnepi hangulat.

Elkeserítő, hogy mára sokak számára terhet és túlevés/túlivás okozta stresszt jelent a Karácsony és Újév ünnepe. Tudatossággal azonban megőrizhető az év végi időszak szépsége és testi-lelki megújulást hozhat e napok megélése. Fogadjuk meg a tanácsokat és terjesszük őket ismeretségi körünkben!


Szólj Te is hozzá!