No SSO cookie

Karácsonykor is étkezz egészségesen és mértékletesen!

Utolsó változtatás: 2013-12-23 | Első közzététel: 2013-11-26
(0/ 0)
Cikk nyomtatása » Cikk küldése »
Karácsonykor is étkezz egészségesen és mértékletesen!
A böjt és a diéta időszaka után a karácsonyi asztal dúskál „minden földi jóban”, ami megterheli a szervezetet és nincs tekintettel az egészségi kívánalmakra.

Ne főzz sokat és nehezet!

Ne készítsd az ételeket zsírosan és sok cukorral, se magadnak, sem pedig családod tagjainak, mert így elkerülheted az effajta egészségtelen étkezés következményeit, a haspuffadást, hányingert, de akár még egy sürgősségi kórházi beutalót is.

Nem szükséges, hogy Karácsonykor és Szilveszterkor költségekbe verd magad és egész álló nap a konyhában tüsténkedj. Főzz hagyományos ünnepi ételeket, de ne túlozd el a mennyiséget és hagyd ki az étrendből a zsíros, a szervezetet megterhelő készítményeket.

A hagyományos töltött káposzta

Vajon milyen lehet egy karácsonyi asztal töltött káposzta nélkül?! De ne használj hozzá túl sok olajat vagy zsíros húst! Lehet ízletes a töltelék akkor is, ha gombával vagy zöldségekkel helyettesíted a húst benne. Tejföl helyett használj sovány joghurtot, a csípős paprika pedig étvágygerjesztően fogja fűszerezni az ételt. És... személyenként 2-3 töltelék bőségesen elég.

Hús Karácsonyra

A sertés sültet felválthatja a rostélyon sült csirkemell- vagy borjúszelet, a burgonya körítést pedig a mustárral és az egyéb fűszerekkel ízesített párolt zöldségek is helyettesíthetik. Sok helyen sertéshús helyett a pulyka húsa a sláger. Tedd magadévá te is ezt a szokást és felejtsd el a bőrsajtot, a kolbászt és a hurkát. Ha pedig ezekkel a készítményekkel kínálnak, udvariasan kóstold meg, de ne tömd magad tele velük.

 

karacsonyi_menu

Pékáruk

Fogyassz rozs- vagy graham kenyeret a fehér liszből készült helyett. A kalácsot az üzletben is meg lehet vásárolni, de ne fogyassz belőle az ünnepek alatt csak... egy szeletet!

Mivel segíthetsz még?

Lakj jól, de ne tömd meg magad! A boeuf (ejtsd: böf) salátát energiaszegény light majonézzel készítsd. A főételek előtt fogyassz salátát, mert az csökkenti az étvágyat. A sok olajjal készített- erősen fűszeres levesek és szószok nem ajánlottak egy olyan gyomor számára, amely annak előtte 2-3 hétig „böjtölt".

Italok karácsonykor

A túlzásba vitt szeszes ital fogyasztás sem vezet semmi jóra. Ha az étkezést pálinkával kezded, fehér- és vörös borral folytatod, majd pezsgővel fejezed be minden esélyed megvan arra, hogy „kiüsd" magad az ünnepi vacsora alatt, sőt még másod- vagy harmadnapon is fáradt és másnapos légy. Ha ráadásul nem szokásod sokat inni és keverni az italokat, az is elképzelhető, hogy a karácsonyi asztaltól a kórházba vezet majd az effajta duhajkodás.
Karácsonyi koktélreceptek >>

 

karacsonyi_koktelok2

Legyél mértékletes

Senki nem kéri azt, hogy diétázz az év végi ünnepek alatt. De ne „engedd el" magad és ne fogyassz ipari mennyiségű eledelt! Mértékletesen és egészségesen étkezz, ez az alapvető szabály. És ne felejtsd el, hogy a sok mozgás megszabadít a felesleges kalóriáktól!


Szólj Te is hozzá!