No SSO cookie

7 dolog, amit ne tegyünk étkezések után

Utolsó változtatás: 2015-09-11 | Első közzététel: 2011-12-06
(0/ 0)
Cikk nyomtatása » Cikk küldése »
7 dolog, amit ne tegyünk étkezések után
Legtöbben elmondhatjuk, hogy az étkezések fontos részét képezik életünknek, és sokszor szokásokat is kialakítunk köréjük: nincs jobb, mint egy reggeli kávé étkezés előtt, vagy néhány óra alvás ebéd után. Ha egészségesek akarunk maradni, akkor úgy tűnik, néhány szokásunkon változtatnunk kell!

1. Ne dohányozzunk!

Kísérletek alátámasztották, hogy egy szál evés után elszívott cigaretta, olyan hatást gyakorol a szervezetre, mint normál esetben 10 szál (a tüdőrák kialakulásának veszélye is nagyobb).

 

ne-dohanyozzunk

Ne dohányozzunk!

 

2. Ne együnk evés után közvetlenül gyümölcsöt!

A közvetlenül étkezések után fogyasztott gyümölcs a gyomor felpuffadásához vezet. Ennek elkerülése érdekében étkezések előtt vagy után várjunk a gyümölcsfogyasztással 1-2 órát.

3. Ne igyunk teát!

Mivel a legtöbb tea levele magas savtartalommal rendelkezik, az ételben található proteinek megkeményednek, ezáltal szervezetünk nehezebben tudja azt megemészteni.

 

teazas

Ne igyunk teát!

 

4. Ne oldjuk ki nadrágszíjunkat!

Bármennyire is hihetetlenül hangzik, de egy kiadós étkezés után a nadrágszíjunk kioldása a belek megcsavarodásához, elzáródásához vezethet.

5. Ne fürödjünk!

A fürdés következtében testünkben megnő a vérkeringés intenzitása, több vér tódul a kezeinkbe, lábainkba; ez viszont csökkenti a gyomor környékén található vér mennyiségét, ami az emésztőrendszerünk legyengülését okozza.

6. Ne végezzünk komolyabb testmozgásokat!

Sokan úgy tartják, hogy az étkezések utáni hosszú séták, erőteljesebb testmozgások megőrzik szervezetünk egészségét. Sajnos ez csak egy tévhit. A mozgás következtében a vér áramlása nagy mértékben felerősödik, így az emésztőrendszerünk képtelen az elfogyasztott ételből kivonni a tápanyagokat. Ha fogyni akarunk, akkor inkább a következő fogyókurázó cikket olvassuk el. >>

 

kocogas

Ne végezzünk komolyabb testmozgásokat!

 

7. Ne aludjunk!

Az étkezések utáni alvás hatására a szervezetünk nem képes az elfogyasztott ételt rendesen megemészteni, ami gyomorbántalmakat, bélfertőzést vagy gyomorfekélyt is okozhat.


Szólj Te is hozzá!