No SSO cookie

Hogyan égessünk még több zsírt? - 1. rész

Utolsó változtatás: 2011-09-29 | Első közzététel: 2011-09-29
(0/ 0)
Cikk nyomtatása » Cikk küldése »
Hogyan égessünk még több zsírt? - 1. rész
Mindenki szeretne több zsírt égetni fogyás, alakformálás, egészségmegőrzés, jólét vagy sport céljából. Ebből a cikkből megtudhatjuk, hogy hogyan lehet hatékonyan zsírt égetni, és miként hozzuk ki a legtöbbet az elvégzett gyakorlatokból.

Zsírégetés hatékonyan!

 

Formáld a feneked, távolítsd el a narancsbőrt, dolgozd le az úszógumit; ez mind része az alakformáló és fogyókúrás gyakorlatoknak, valamint a diétának, amelybe számos ember belemerül.

Ebből a cikkből megtudhatod, hogyan lehet hatékonyan zsírt égetni, és miként hozd ki a legtöbbet az elvégzett gyakorlatokból. Emellett pedig kiemelek két köredzéses gyakorlatot, melyet én magam fejlesztettem ki, hogy segítsenek a zsírégetésben és a súlyvesztésben – egy a kezdők számára, egy pedig a gyakorlottabbaknak.

 

A zsírégetés alapjai


Energia be, energia ki.
A test valójában szénhidrát keverékeket éget: glükózt, energiatermelés céljából pedig zsírt. Az elégetett mennyiség a fizikai aktivitástól és az elfogyasztott ételek milyenségétől függ. Ha több energiát használsz el, mint amennyit az ételekből és italokból nyersz, akkor a tested égetni kezdi a tárolt zsírt és a szénhidrátokat, végül pedig még a proteineket is, hogy ezáltal elegendő energiát biztosítson a szervezeted számára, még akkor is, ha épp nem végzel gyakorlatokat.


f1_400



Ez történik akkor is, ha valaki éhezik; a test elkezdi önmagát felélni. A család történetétől – génektől – valamint az energiahiányt okozó evési szokásoktól és gyakorlatoktól függően a szervezeted hajlamos konzervatívvá válni, és lelassíthatja az anyagcserét, mert így próbálja megtartani a testsúlyt. Egyesek igen, mások pedig nem örökölték ezt a hajlamot, mely valószínűleg az emberi fejlődés kezdetének idejéből való, amikor is a „túl sok vagy kevés” az átlag fölött vagy alatt volt.

Glükóz, zsír és protein. Végül is az éhezés mindig működik, mert energiatermelés céljából a test elkezdi lebontani a saját szöveteit. A glikogénnek nevezett, elraktározott szénhidrát hamar felhasználódik, ezután pedig a bőr alatt és a belső szervek körül lerakódott zsír elégetése következik. Később pedig az izmokban lévő protein is leépül és glükózzá válik, hogy működésben tartsa az agyat.

A zsír és a glükóz a szervezet két fő energiaforrása. A zsírt jól ismerjük; glükózt főleg szénhidrátos ételekből nyerünk, például rizsből, kenyérből és burgonyából, a proteint pedig húsok, bab és tejtermékek fogyasztásával pótolhatjuk. A proteintartalmú ételek aminosavgyűjtő felhalmozódásai vészhelyzet esetén glükózzá alakulnak. A test általában mindig a zsír és glükóz keverékét égeti, kivéve a nagyobb erőkifejtés esetében. A leégetett „keverékben” a zsír és glükóz aránya a gyakorlat időtartamától és intenzitásától függ.

 

Következő oldal >>


Szólj Te is hozzá!