No SSO cookie

Mi az igazság a méregtelenítő diétákról?

Utolsó változtatás: 2016-06-02 | Első közzététel: 2012-02-13
(5/ 1)
Cikk nyomtatása » Cikk küldése »
Mi az igazság a méregtelenítő diétákról?
A legtöbb méregtelenítő diétának nincs tudományos háttere, ráadásul - mivel legtöbbjük meglehetősen szigorú feltételeket támaszt - ha nem körültekintően végzik, bajt is okozhatnak. Lássuk, mit kell tudnunk a méregtelenítő kúrákról!

Méregtelenítő diéták - Honnan jött az ötlet?

 

A méregtelenítő diéták ötlete abból az aggodalomból táplálkozik, hogy  a méreganyagok folyamatosan bombázzák a testünket. A toxinok potenciálisan káros hatással bíró a vegyi anyagok, melyek több forrásból származhatnak:

  • alkohol
  • koffein
  • peszticidek vagy más olyan anyagok, melyeket az élelmiszerek termelésénél vagy előkészítésénél használnak
  • szmog vagy a levegőben lévő más anyagok
  • mesterséges anyagok, vagy mesterséges édesítőszerek, amit az élelmiszerekhez adnak
  • cukor
  • víz

A hiedelem az, hogy a testben felhalmozódnak a toxinok a gyomor-, nyirok, vagy a bélrendszerben, valamint a bőrön és a hajban, és olyan problémákat okozhatnak, mint fáradtság, fejfájás, valamint számos krónikus betegség.

pohar-viz
Sok vízre van szükségünk

 

Mi a méregtelenítő diéta?


A méregtelenítő étrend célja, hogy segítse a szervezetet megszabadulni a mérgektől. Ha megpróbálja ezt, akkor átmenetileg fel kell adni bizonyos fajta élelmiszerek fogyasztását. Ezt nevezik böjtnek.

Ezután fokozatosan ismét bevezetheti ezeket az élelmiszereket az étrendjébe. Például folyékony étrenddel lehet kezdeni egy-egy vagy két napig. Aztán áttérhet négy-öt napig barna rizs, gyümölcsök és párolt zöldség fogyasztására. Végül vörös hús, cukor, előre csomagolt élelmiszer és gyorsétel fogyasztása kivételével fokozatosan visszatérhet más ételekre is.

Általánosságban elmondható, hogy bio- élelmiszerekre és italokra, valamint sok-sok vízre van szükség a természetes méregtelenítő diétához. Az alkohol, koffein, a dohányzás, gyógyszerek, és a feldolgozott vagy finomított élelmiszerek nem engedélyezettek ilyenkor.

 

A legnépszerűbb méregtelenítő diéták:

  • Limonádé Diéta
  • Zsírégető Diéta
  • Májtisztító Diéta
  • Nyersétel Diéta
  • Gyakran hallani, hogy gyógynövényeket használnak a máj megtisztításához, vagy beöntést alkalmaznak a belek méregtelenítésére, esetleg ezek kombinációját.

 

Vannak-e konkrét előnyei a méregtelenítő diétának?


Egyesek úgy vélik, hogy a szervezet időnkénti tisztítása segít a testnek megszabadulni a benne felhalmozódott méreganyagoktól. Ráadásul azt sugallják, hogy a méregtelenítő diéta segítségével fogyhatunk is, valamint energikusabbak leszünk, és a procedúra segít a krónikus betegségek megelőzésében.

Noha a tünetek javulnak a méregtelenítő diéta hatására, nincs bizonyíték arra, hogy ennek oka az, hogy kiűztük a méreganyagokat a szervezetből. A javulást leginkább az eredményezi, hogy mit, illetve mit nem evett és ivott a „tisztítókúra” alatt:

  • több vizet
  • kevesebb alkoholt és koffeint
  • kevesebb zsírt és állati fehérjét
  • kevesebb finomított és feldolgozott élelmiszert
  • több egészséges, teljes kiőrlésű, növényi alapú élelmiszert

Mint kiderült, a kiegyensúlyozott, helyes étrend többet segít, mint egy méregtelenítő diéta. Talán figyelembe kellene a mindennapokban is venni a legtöbb méregtelenítő diéta irányelveit, és több zöldséget és gyümölcsöt, kevesebb feldolgozott, finomított, és a zsíros ételt kellene fogyasztani.

 

fogyokura
A helyes étrend többet segít, mint egy méregtelenítő diéta

 

Mi a probléma a méregtelenítő diétákkal?

  • Az egyik probléma az, hogy a legtöbb ilyen méregtelenítő diéta annyira szigorú, hogy nem lehet sokáig betartani őket.
  • A súlyveszteség általában a folyadék- és az izomveszteségből ered. Ráadásul gyorsan visszanyeri súlyát, ha egyszer abbahagyja a diétát.
  • Hosszú távon a méregtelenítő étrend is okozhat kárt.

Talán az egyik legnagyobb veszélye a méregtelenítő diétáknak a félelem, amit az emberekben elültet. Igen, a vegyi anyagok mindenütt körülöttünk vannak. Minden tartalmaz vegyi anyagokat.

De nem minden vegyi anyag rossz. S ahogy az ember által létrehozott vegyi anyagok nem automatikusan károsak, a természetes anyagokból nyert anyagok sem mindig egészségesek és biztonságosak.

 

Vannak-e olyan óvintézkedések, melyekre figyelni kell a méregtelenítő diétáknál?


Ha szeretné kipróbálni a méregtelenítő diétát, győződjön meg róla, hogy egészséges, és előtte beszéljen a kezelőorvosával.

Ne használja a méregtelenítő diétát, csak rövid időszakra. Ugyanez vonatkozik minden hashajtóra és hashajtó hatású kiegészítő készítményre. Kiszáradást, ásványi anyag-egyensúlyhiányt, és emésztőrendszeri problémákat okozhat hosszú távon.

 

egeszseges-etelek
A rendszeres egészséges étkezés legyen a fontos

 

Néhány dolog, amit érdemes tudnia a természetes májtisztításról:

  • Idővel a böjt lelassítja a metabolizmust, ami tovább nehezíti, hogy tartsa a súlyát.
  • Ha böjtöl, győződjön meg róla, hogy minden tápanyagot - beleértve a babban, tejben, tojásban, joghurtban, és a sovány húsokban található fehérjét is - megkap a szervezete.
  • A böjtölés függést okozhat. Ha indokolatlanul sokáig alkalmazzák, akkor étkezési zavarokhoz és egyéb egészségügyi problémákhoz vezethet.

Vannak, akik nehezebben viselik a méregtelenítést. Ne kezdjen méregtelenítő diétába, ha:

  • cukorbeteg
  • alacsony a vércukorszintje
  • étkezési rendellenessége van
  • szívbetegségben szenved
  • krónikus betegségben szenved

A méregtelenítő étrend nem alkalmas gyermekeknek, tizenéveseknek, időseknek, vagy a terhes és szoptató nőknek.

Szerző: CS. K. - WEBBeteg


Szólj Te is hozzá!