No SSO cookie

Első Országos Kertészeti és Öntözéstechnikai hálózat

Utolsó változtatás: 2016-08-26 | Első közzététel: 2011-03-04
(0/ 0)
Cikk nyomtatása » Cikk küldése »
Első Országos Kertészeti és Öntözéstechnikai hálózat
Az elmúlt évben több mint 25%-kal esett vissza a magyar kertészek és öntözőtelepítők forgalma, melynek következtében sokan „lehúzták a rolót.” Van-e kiút ebből a szorongató helyzetből?

Ütős lépés a gazdasági válság ellen

 

Egy 2010 végén készült felmérés kimutatta, hogy tavaly a kertészeti vállalkozások 82 %-ának jelentősen zuhant forgalma, és minden 7. szakember kényszerült befejezni tevékenységét. A fennmaradó vállalkozók java része is küzd az egyre nyomottabb árakkal, a szűkülő piaccal és az egyre szaporodó kóklerekkel.

 

palinkas-gabor_width
Pálinkás Gábor előadás közben...

 

Megváltozott vásárlói szokások – új igények


Sokan hajlamosak a válságra és a csapadékos időjárásra fogni a visszaesést, ám emellett jelentősen befolyásolta a 2010-es eredményeket a vásárlási szokások drasztikus változása. Ezt támasztotta alá a sok száz piackutatási adat elemzése, mely többek között a magyar vásárlók döntési szokásait is felmérte. A kutatásból kiderült, hogy a ma vásárlója – bár előnyben részesíti a hosszú távon is megbízható dolgokat - hajlamos döntését halogatni, a lehető legkésőbbre tolni, illetve a nem feltétlen szükséges kiadásokat elodázni. Sajnos a szakember által tervezett és kivitelezett kert nem tartozik a bevásárló lista élére, így a kertészeti szakemberek komoly gondokkal küszködtek 2010-ben.

A kialakult helyzetre Pálinkás Gábor, az Első Magyar Kertészeti és Öntözéstechnikai Hálózat vezetője az összefogásban látja az egyetlen megoldást.

„Több mint 100 kertészt kérdeztünk meg, hogy felmérjük a szakma helyzetét 2010 végén. A válaszadók 77%-a nehezebben élt, mint az előző években. A megkérdezettek 82%-a válaszolta, hogy komoly gondot jelent számára a megrendelések visszaesése, és csupán 8% számolt be javuló üzleti eredményekről. A legtöbb kertész kénytelen volt szembesülni azzal, hogy megrendelőik főleg kisebb munkákkal, javításokkal bízták meg őket. Súlyosbítja a helyzetet, hogy a kertészek legnagyobb része elhivatottan szereti szakmáját, legszívesebben a kertekben, a „terepen" dolgozik, és sem ideje, sem energiája vállalkozása fejlesztésén dolgozni, a legújabb marketing irányzatokat követni. Az egyetlen megoldást az jelentheti, ha a kertészek együtt lépnek fel a pillanatnyi helyzet jelentős javítására.

 

csapat
A csapat

 

A kulcs: országos kertészeti hálózat az összefogás jegyében


Ezért alakult meg az Első Magyar Kertészeti és Öntözéstechnikai Hálózat 2011. február 21-én. A hálózat tagjait kertészeti és öntözéstechnikai szakértőkön kívül marketing és értékesítési szakemberekből álló csapat segíti. A tagok sokrétű értékesítési, vállalkozásvezetési és szakmai képzéseken vehetnek részt, illetve havi 5-700.000 Forint értékű marketingtámogatásban részesülhetnek, cserében fejleszteniük kell szolgáltatásuk színvonalát, és minőségi munkát kell végezniük.

A magyar kertészek kiváló szakemberek, de mentalitásukban közelebb állnak a művészekhez, mint a vállalkozókhoz. Ezért hátránnyal indulnak a többi vállalkozáshoz képest, és még nagyobb hátrányban vannak a nagyáruházakkal szemben. A profi marketinges háttérrel rendelkező barkácsáruházak és bevásárlóközpontok forgalmaznak hasonló termékeket, növényeket, amiket a kertészeti vállalkozások is. Itt a vásárlók úgy hiszik, alacsony áron juthatnak növényekhez, kerti eszközökhöz, „összerakós" öntözőrendszerekhez, és folyamatosan szemük előtt vannak az erre vonatkozó hirdetések, akciók. Fontos tehát megmutatni a kerttulajdonosoknak, a hálózati tagok vásárlóinak, hogy hosszútávon mennyivel jobban járnak egy hozzáértő szakember munkájával.

Az Első Magyar Kertészeti és Öntözéstechnikai hálózathoz majdnem 60 kertészeti vállalkozás csatlakozott. A hálózati tagok olyan előnyökhöz juthatnak, amelyeket külön-külön nem engedhetnek meg maguknak: korszerű marketing eszközöket kapnak az ország legjobb szakembereitől, honlappal, rendszeres értékesítési ás vállalkozásvezetési tréningekkel, szakmai képzésekkel juthatnak előnyhöz versenytársaikkal szemben.

A cél, hogy elérjük: a tulajdonosok kertjeik, automata öntözőrendszereik megépítését, ápolását a valós szakértelemmel rendelkező magyar kisvállalkozó kertészekre bízzák.

Várjuk a hálózat bővítéséhez, kertépítők, öntözőrendszer telepítők, szakirányú képzésben, oktatásban részt vevő hallgatók jelentkezését az alábbi címen: http://sikereskertesz.com/


Szólj Te is hozzá!