No SSO cookie

Az édesburgonya jótékony hatása

Utolsó változtatás: 2010-09-01 | Első közzététel: 2010-08-30
(0/ 0)
Cikk nyomtatása » Cikk küldése »
Az édesburgonya jótékony hatása
Az édesburgonyából nagyon sokféle ízletes ételt lehet készíteni. Nyugodtan és szabadon élvezhetjük az édesburgonyából készült pite vagy a hasábburgonya ízét, mivel nagyon jó hatással van a szervezetünkre. Lássuk, hogy milyen jótékony hatásai vannak!

Érdekességek az édesburgonyáról (Ipomoea batatas)

 

Az édesburgonya (Ipomoea batatas) héja és húsa lehet fehér, krémszínű, sárga, narancssárga és rózsaszín, vagy akár sötétlila, attól függően, hogy melyik fajtáját használjuk. Készíthetünk belőle édességeket, pitéket, megsüthetjük, megfőzhetjük vagy akár párolhatjuk is.

Mindegy milyen elkészítési módot választunk, ez a tápláló gumós zöldség mindig finom és laktató lesz. Az „édes" elnevezés ellenére, nem szerepel a cukorbetegek tiltó listáján, mivel a tanulmányok kimutatták, hogy az édesburgonya valójában segít stabilizálni a vércukor szintet és csökkenti az inzulin ellenállóképességet.



 

 

A-vitamin


Az édesburgonya rendelkezik az egyik legmagasabb A-vitamin tartalommal béta-karotin, vagyis karotinoidok formájában. A karotinoidok adják a gyümölcsök és zöldségek piros, sárga vagy narancssárga színárnyalatát. Az A-vitamin az immunrendszerünket erősíti és köztudottan fontos tápanyag az egészséges fogaknak, csontozatnak, lágy szöveteknek, a nyálkahártyának és a bőrnek. Antioxidáns is egyben, ami megvédi a sejteket a sérülésektől. Válasszuk a sötétebb színű (narancssárga) édesburgonyát, mert annak magasabb a béta-karotin tartalma.

 

C-vitamin


Egy csésze édesburgonyában nagyon sok a C-vitamin, ami elengedhetetlen a szövetek növekedéséhez és javulásához, a gyorsabb sebgyógyuláshoz, a porcok gyógyulásához és kezeléséhez, a csontoknak és a fogaknak is. Ezen kívül a C-vitamin egy olyan erős antioxidáns, amely segít csökkenteni az olyan mérgező vegyszerek és szennyeződések, mint például a cigaretta füst által okozott testi károkat.

 

 

 

 

Mangán


Az édesburgonya gazdag mangánban, ez az ásvány hozzájárul az egészséges csontokhoz, a normális agy- és ideg funkciókhoz és segít egyensúlyban tartani a vércukor szintet. A kutatások kimutatták, hogy a mangánnak jó hatása van a termékenység növelésében, és segít lelassítani a szervezet elfásulásának folyamatát, ezzel is késleltetve az öregedést.

Az édesburgonya fogyasztása rostokkal, B6 vitaminnal, vassal, a vérnyomást csökkentő káliummal, valamint rézzel látja el a szervezetünket, a réz egy olyan enzim képződését segíti elő, amelyik megakadályozza az artériák megmerevedését.


Szólj Te is hozzá!