No SSO cookie

Júniusi finomságok: meggy és zöldbab

Utolsó változtatás: 2014-06-10 | Első közzététel: 2014-06-09
(5/ 1)
Cikk nyomtatása » Cikk küldése »
Júniusi finomságok: meggy és zöldbab
A meggy vértisztító, emésztést segítő és húgyúti fertőzésekre is kiválóan alkalmazható. Tele van antioxidánsokkal és vitaminokkal.

Miért együnk sok zöldbabot?

Az élelmi rostban gazdag zöldbabot magas vitamin- (A, B1, B2, B9, C és K) és ásványi anyagtartalma (mangán, magnézium, réz, kalcium, kálium, foszfor és vas) teszi értékessé.
Hatóanyagai elősegítik a csontok és a sejtek növekedését. Magas C-vitamin és béta-karotintartalma révén csökkenti a szabadgyökök mennyiségét, hozzájárul az érfalak tisztán tartásához, keringési rendszerünk védelméhez. A vastagbélrák megelőzésében is fontos lehet. Méregtelenítő étrendekben remekül alkalmazható.
Gyulladáscsökkentő hatású lehet ízületi gyulladások, asztma esetén.
Vastartalma segíti testünk energiaellátását. A vas hasznosítását elősegíti a réz, amelyből a zöldbabbal szintén megfelelő mennyiséget juttatunk szervezetünkbe.

 


Hogyan vásároljunk és tároljunk zsenge babot?

Zöldbab: fényes felszínű, élénk színű, nyomásnak ellenálló babot válasszunk. A tompa fényű, bágyadt hüvelyek régebbi szedésre utalnak. Néhány kicsiny barnás folt elfogadható; vizenyős, szabálytalan kiterjedésű, barnás-sárgás foltok a rothadás jelei.
Fejtősbab: a zacskóba csomagolt babot figyelemmel forgassuk át, ne válasszunk olyat, amelyben a szemek töppedtek vagy penészesek.
A babot mosás nélkül, laza nejlonzacskóban két-három napig tárolhatjuk a hűtőszekrényben. Tárolás alatt számítanunk kell szálkásodásra és a magas víztartalom miatt penészedésre is.

A zöldbab a konyhában

Felhasználás előtt a zöldbabhüvelyek két végét levágjuk vagy lecsípjük.

 

zoldbab



A babféléket csakis hőkezelés után szabad fogyasztani. A zöldbabot általában zsiradékon, kevés vízben pároljuk, és tovább hasznosítjuk, esetleg levesben főzzük meg. A fejtett bab gyakran kerül salátába, levesbe, gabona alapú kásákba.

A zöldbab íze kedvezően találkozik a gombáéval, de illik halakhoz és burgonyához, főtt marhahúshoz is. Pároltan köretként kínálhatjuk: pirított mandulával megszórva. Sült paprikacsíkokkal, fokhagymával kiegészítve finom olíva olajas salátát készíthetünk.

Miért egészséges a meggy?

A meggy vitamin- és ásványi anyag összetétele hasonló a cseresznyééhez, azonban majdnem tízszer annyi A-vitamint és jóval több szerves savat tartalmaz. A meggy B-vitamin gazdagsága is említésre méltó. Elősegíti az emésztést, a keményítő és a fehérje feldolgozását, felszívódását. Serkentőleg hat idegeink működésére. Ásványi anyagai közül kiemelendő vas-, kalcium-, kálium- és magnéziumtartalma. Szerves savai segítenek az erek tisztításában, serkentik a veseműködést, az anyagcserét, és elősegítik a vitaminok felszívódását, de kitűnő vízhajtó is. A-vitamin tartalmánál fogva megtisztítja légzőszerveink nyálkahártyáját, erősíti szervezetünk természetes védekező rendszerét. A- és C-vitamin, valamint antocián- és bioflavontartalma kiváló antioxidánssá teszi a meggyet.

 

meggy

 

A meggyszárból fogyasztó hatású teát készítenek, amelynek a szívműködésre, a szívizmokra és a vérnyomásra gyakorolt jótékony hatását egy magyar tudós fedezte fel.

 

További infó:
tudatosvásárló.hu


Szólj Te is hozzá!