A Coca-Cola cég környezetvédő kampánya

A Coca-Cola cég környezetvédő kampánya
Egyes emberek azon véleményen vannak, hogy a “legyünk környezetvédők” mozgalom csak divathóbort. Kinevetik azokat az embereket, akik bio zöldségeket vásárolnak, otthonukban az elektromos áramot a napenergia segítségével termelik és hibrid autókat vezetnek.

Környezetvédelmi kampányba kezd a Coca-Cola!

 

A szkeptikusok nem akarják elhinni a sok kutatás, tanulmány és bizonyíték ellenére sem, hogy "zöldnek lenni" jó dolog, és ez kellene legyen az új életmód. Sok szkeptikus személy úgy véli, környezetvédőnek lenni pénzpazarlás. Vajon meg lehetne értetni velük valamilyen módon, hogy környezetvédőnek lenni nem egy divat vagy buta elképzelés?

Erre a kérdésre a válasz: igen! Még a legszkeptikusabb személyek is felfigyelnek, ha egy olyan elismert nagy cég, mint például a Coca-Cola úgy dönt, hogy környezetvédő szeretne lenni. Ezen tiszteletreméltó cég már évekkel ezelőtt elnyerte a fogyasztók bizalmát, tehát ebben az esetben is a láthatják a szkeptikusok, hogy mégiscsak van valami ebben a „zöldnek lenni" mozgalomban. Megtudhatják, hogy zöldnek lenni nem nehéz feladat és olyan dolog, melyet az otthonukban is megtehetnek.

 

A Coca-Cola környezetvédő kampánya


Észak-Amerikában a Coca-Cola cég a „zöldnek lenni" mozgalom keretén belül tett első lépése a hibrid könnyű teherautóra való áttérés volt. A cég elkötelezte magát, hogy megőrizze Földünk energiaforrásait és megakadályozza a klímaváltozásokat; a hibrid teherautóra való áttéréssel próbálják csökkenteni az egyik legnagyobb környezetszennyező hatást, melyért a cég maga is felelős.

A cégnek már 327 hibrid autója van. Ehhez szeretnének még legalább 185 hibrid kisteherautót hozzáadni. Ezek a teherautók kb 30%-ban üzemanyagmegtakarítók, és legalább 30%-al kevesebb széndioxidot bocsátanak ki, mint a hagyományos teherautók. A hibridautók használatával a cég csökkenti a környezet szennyezését és ugyanakkor üzemanyagot is megtakarít.

 

hibrid-auto-coca-cola-kornyezetvedo
A Coca-Cola környezetvédő kampánya

 

A Coca-cola cég elkötelezte magát, hogy jó választásokat és változásokat fog végrehajtani, melyek környezetbarátabbá teszik a cég működését. 2004-ben Japánban a cég elhatározta, hogy részt vesz a globális környezetvédelmi mozgalomban, olyan programot fejlesztett ki, melyben a hulladékot átalakítják energiává. Ez a lépés segített a hulladék és a szennyeződés csökkentésében. Észak-Amerikában pedig a cég az új hibrid teherautók bevezetésével próbál változásokat véghezvinni.

Ezenkívül a cég még más ötletekkel is próbál környezetbarátabbá válni. Újrahasznosítási programokkal célozzák meg a közösségeket és cégeket. Egyes épületekbe víztakarékossági technológiát és energiahatékony világítást vezettek be, ezáltal is környezetkímélőbbé téve az épületeket.

A jelenlegi zöld programokon kívül a Coca-Cola cég további környezetvédelmi intézkedéseken dolgozik. Megemlíthetjük az energiamegtartást és klímaváltozást, a vízgazdálkodást, a környezetbarát csomagolást és újrahasznosítást stb.

A Coca-cola egy olyan cég, mely igen nagy befolyással bír. A cég környezetvédelmi programja nemcsak az egyéneknek, de más cégeknek és társaságoknak is nagyszerű példát mutat. A Coca-Cola cég hozzáállása jelentős hatással bír a társadalomban, megváltoztathatja az emberek gondolkodásmódját a környezetvédelmi mozgalom kérdésével kapcsolatban: vagyis mindenki életét jobbá tehetjük!


Részlet a Coca-Cola cég környezetvédő kampányából

értékelés