No SSO cookie

A feldolgozott szója egészségtelen? - 1. rész

Utolsó változtatás: 2010-08-18 | Első közzététel: 2010-08-18
(0/ 0)
Cikk nyomtatása » Cikk küldése »
A feldolgozott szója egészségtelen? - 1. rész
Sokan ellenzik a szójából készült termékek fogyasztását a rossz ízére hivatkozva. Vajon tényleg rossz a szója íze? Cikkünkben rejlik a válasz a kérdésre.


Mi a baj a szójával?

 

Egyike a legfurcsább viselkedéseknek, amire a természetes egészség követői körében figyeltem fel, az a szója ellenzése (a szója latin neve: Glycine soya).

Ez egy olyan indulatos reakció, amely egyes személyek esetében minden egyes alkalommal megnyilvánul, amikor azt hallják, hogy ajánlom a természetes, genetikailag módosítatlan, házi készítésű szójatejet.

Az emberek felháborodnak ennek hallatán. Időnként egyenesen veszélyesek. Ragaszkodnak ahhoz, hogy a szója rossz és nem létezik „jó szója”. Erre azt mondom, hogy ne a növényt hibáztassák.

Inkább hibáztassák a szója feldolgozását (és a nem megfelelő mezőgazdálkodást...)

 

A feldolgozott szója rossz hatása


Arra hivatkozva, amit az utóbbi évtized során tanultam a szójáról, véleményem szerint a feldolgozott szójatermékek rossz hatással vannak ránk. A feldolgozott tápláló tofu egy rosszízű tréfa.

A feldolgozott szója, sok más feldolgozott dologhoz hasonlóan, ártalmas az egészségünkre nézve.

 

t1_400

 

De a természetes, szervesen termesztett szójának (és helyileg, ahol lehetséges), nagyon is jó hatása lehet. A természetes, otthon előállított szójatej évezredek óta a hagyományos kínai étrend része. Egyes növényalapú tápanyagai erőteljes rákellenes alkotóelemeket tartalmaznak, amelyekkel megelőzhető a prosztata és a mellrák. A természetes, genetikailag módosítatlan szója jótékony hatásokkal rendelkezik, és fontos szerepet tölthet be egy egészséges, betegség-megelőző étrendben.

De a szójaellenes emberek másképp látják a dolgokat. Szerintük minden szója rossz és erről ennyit. Ez egyszerűen hiedelem. Olyan mintha azt állítanák, hogy „minden cukor káros.”

De ez nem teljesen igaz. Amikor veszek egy széles pengéjű kést, és cukornád szárakat vágok le, utána pedig beteszem egy préselő gépbe, és kipréselem belőle az ásványokban és növényi tápanyagokban gazdag zöld levet, majd élvezem az így kapott csodálatos italt, akkor az nagyon is jó nekem! A nyers cukornád leve hasonlít a búzafű levéhez (a cukornád valójában egy fűféle) azzal a kivétellel, hogy sokkal jobb az íze.

A cukor hasonlít a szójához: Természetes és feldolgozatlan állapotban jótékony hatása van, viszont feldolgozott és módosított állapotban káros.

A természetes egészség terén sok embernek jobban meg kell értenie ezt: sok olyan dolog létezik ami jó számunkra feldolgozatlan állapotban. A feldolgozás rontja el őket.

 

t3_400

 

Például:

  • A feldolgozott cukornád rossz. A nyers cukornád jó.
  • A feldolgozott só rossz. A feldolgozatlan, teljes spektrumú tengeri só jó.
  • A feldolgozott tehéntej rossz. A friss, nyers tehéntej jó.
  • A feldolgozott csokoládé egészségtelen étel. A nyers, természetes kakaó egészséges étel!
  • A feldolgozott búza rossz. A kővel őrölt, teljes kiőrlésű búza jó.
  • A feldolgozott szójatej rossz. A természetes, házi készítésű szójatej jó.
  • A feldolgozott sajt rossz. A természetes, házi készítésű sajt jó.
  • A feldolgozott (konzervált) gyümölcsök rosszak. A nyers, friss gyümölcsök jók.

 

Észrevehetjük, hogy nem maga az étel jó vagy rossz – hanem a feldolgozása! Sajnos, manapság gyakorlatilag az összes boltban kapható, és általunk elfogyasztott gyümölcs, fel van dolgozva. A feldolgozatlan termékek, zöldségek, gyümölcsök nehezen hozzáférhetők.


Szólj Te is hozzá!