A fogyasztók a digitális platformokon érhetőek el

A telekommunikációs termékekre és szolgáltatásokra szánt kiadások már 2022-re elérhetik a 2019-es szintet, de növekedésre kizárólag a digitális felületek lesznek képesek 2023-ig, az okostelefonok iránti kereslet pedig Indiában és Oroszországban lesz a legdinamikusabb, ezért a növekedés ütemét is ezek a piacok határozzák meg – állapítja meg egy friss előrejelzés.

A közelmúltban napvilágot látott Üzleti intelligencia – telekommunikáció elnevezésű előrejelzésében a Zenith, a Publicis Groupe Hungary tagügynöksége azt írja, hogy éves átlagban 4,5 százalékkal emelkedhet a távközlési reklámokra fordított összeg 2023-ig, a tavalyi 8,7 százalékos visszaesést követően.

A fogyasztók az online platformokra vándorolnak

Az életünk egyre több területe helyeződött át már a világjárvány kitörése előtt a digitális térbe, egyre többen fordultunk például a sportfogadó oldalak felé, aminek köszönhetően – kiegészülve az 5G technológia egyre rohamosabb tempójú terjedésével – a telekommunikációs márkákra irányul a reflektor, amelyek így 2019 és 2023 között átlagosan évi 5 százalékkal növelhetik a digitális reklámkiadásokat – vélik a szakemberek. Ha ez az ütem tartósan fennmarad, akkor a távközlési szektor 2023-ra érheti el az 54 százalékos digitális arányt, aminek eredményeképpen az elektronikus médiumok, így a televízió és rádió iránti kereslet csökkeni fog. A Zenith előrejelzése szerint a televíziós költésekben, éves átlagban 2 százalékos lehet a csökkenés, a rádiós reklámokban pedig 2,8 százalék, szemben a piac egészére érvényes 4,1 százalékos visszaeséssel. Pedig az önmaguk megkülönböztetésére törekvő telekommunikációs márkák nagyságrendileg többet költenek mind televíziós, mind rádiós reklámokra. 2020-ban például a költségvetésük 42 százalékát fordították erre a szegmensre, szemben az átlagos brandekre jellemző 30 százalékkal. Az átrendeződés oka érthető, mivel a célközönségük az online platformokra vándorol, nekik is ezekre a területekre szükséges összpontosítaniuk, ráadásul be kell hozniuk a tavaly még jellemző lemaradást is, hiszen 2020-ban a költségvetésük 49 százalékát szánták a digitális csatornákra (átlagos hirdetésekre 56 százalékot).

A növekedés motorja India és Oroszország

Az előrejelzés szerint a legdinamikusabb bővülésre az indiai piacon kell számítani, ahol a következő 2-3 évben, éves szinten 11 százalékkal növekedhet a távközlési hirdetésekre fordított összeg. A tendencia oka az alacsony okostelefonpenetrációban keresendő, hiszen például az eMarketer adatai szerint a lakosság csupán 31 százaléka rendelkezik ezen eszközzel, de az arány gyorsan nőhet az olcsó okostelefonok megjelenésének köszönhetően. Szintén egyre elterjedtebbek ezek az eszközök az 57 százalékos penetrációról induló Oroszországban, ahol a becslések szerint éves szinte 8 százalékkal emelkedik a telekommunikációs reklámköltés 2023-ig, míg a jelentés többi piacán évente 3 és 6 százalék közötti ütem várható.

okosvros_ai

A kutatók megállapításai szerint a távközlési szektort az 5G szolgáltatások szélesebb körű bevezetése is alaposan átrendezi majd. A nemzetközi szolgáltatók a vezetékes szélessávval versengő ajánlatokra lesznek képesek, amelyek főleg az elérhető adattartalom tekintetében nyitnak új fejezetet a piacon – ez pedig a teljes szektor reklámköltéseinek is további lendületet adhat.

értékelés