A Facebook-hirdetés kedvezményezettje

Sok mikro- és kisvállalkozás tudatában van, hogy az online jelenlét mennyire fontos az üzletisiker szempontjából, és még olyanok is akadnak szép számmal közöttük, akik a közösségioldalakon megjelenő hirdetési kampányokra is hajlandóak áldozni.

Viszont természetesen az nehezen elvárható ezektől a kisebb, emberi és anyagierőforrásokban szegényebb vállalkozásoktól, hogy a Facebook hirdetéskezelés témában annyira felkészültek legyenek, mint egy SocialWingshez hasonló profi cégek, akik tanácsokat istudnak adni a témában.

Sokan még azzal a tavaly nyári újítással sincsenek tisztában, hogy külön meg lehet adni a hirdetés kedvezményezettjét.

Mit jelent, hogy valaki kedvezményezett?

2023 júniusa óta a Meta oldalain a hirdetési kampányoknál meg lehet nevezni azt a céget vagyéppen non-profit szervezetet, amely – ahogy ők fogalmaznak – hasznosul a hirdetésekből,magyarán, akinek a tevékenységét, termékeit, szolgáltatását, eredményeit, akcióit az adotthirdetés népszerűsíti: ez a cég vagy szervezet a hirdetés úgynevezett kedvezményezettje.Külön megadható a kifizető is, magyarán felvázolható a teljesen tiszta képlet, ki az, aki a hirdetésekért fizet, és ki az, aki annak az eredményeit élvezni fogja, hiszen vannak olyan üzletimodellek, ahol a két entitás eltérhet, bár tény, hogy az esetek túlnyomó többségében a kettőmegegyezik, hiszen – főleg egy mikro- vagy kisvállalkozás – magának fizet a Facebook-, illetveInstagram-hirdetésekért.

Mi ennek az értelme?

A változás felesleges túlbonyolításnak tűnhet, de a Meta mentségére szolgáljon, hogy nem őktalálták ki, hanem az Európai Unió szabályozói, 2023 óta kötelező az előírás minden hirdetőre,aki az EU területi hatályán belül hirdet ezeken a legnépszerűbb közösségi oldalakon.

Az átálláskor többeket ért kellemetlenség, hiszen aki nem módosította futó hirdetéseit a határidőig,annak a kampánya leállt automatikusan. Ennek az egész változásnak a kiváltója az EU új szabályozói előírása, és egészen 2023. június21-ig opcionális maradt, 21-e után már kötelező érvényű lett minden olyan hirdetőre, aki az EUterületi hatályán belül jelenít meg hirdetéseket. Aki ezt elmulasztotta, annak a hirdetései automatikusan leálltak.

Gyakorlati tudnivalók

Vannak olyan szituációk, amiket az előírás szempontjából nem a legkönnyebb értelmezni,szerencsére ezekhez a Meta viszonylag világos útmutatást ad.

Kisvállalkozóként a helyzet egyszerű, hiszen mind a kedvezményezett, mind a kifizető mezőbea saját cég vagy vállalkozó nevét kell megadni, semmi bonyodalom nincs, csak kétszer kellleírni ugyanazt.Anyavállalat-leányvállalat viszonyban érdekesebb az ügy, amennyiben az anya fizet a leányhirdetéseiért, akkor a kifizető az anyavállalat, a kedvezményezett pedig a leányvállalat lesz.Ha magánszemélyként népszerűsítesz egy terméket vagy szolgáltatást, akkor akedvezményezett a termék, a kifizető mezőbe pedig a saját nevedet kell megadni.

értékelés