Hogyan kertészkedjünk izomláz nélkül?
A kertészkedés nagyon megnyugtató és hálás szenvedély. Ugyanakkor nehéz munkával is jár, amely megerőlteti izmainkat, izületeinket. Az alábbiakban elmondjuk, hogyan kerüljük el az izomhúzódásokat és –fájdalmakat kertészkedéskor?

Tanácsok a kertészkedéshez:

1. Melegítsük be izmainkat és ízületeinket egy rövid és erőteljes sétával. Elég, ha csak 10 percet sétálunk az udvaron, máris készen állunk a kertészkedésre. Ezután melegítsük be a nyakunkat és vállainkat. Forgassuk lazán a fejünket egyik oldalról a másikra, a vállainkat pedig mozgassuk körkörösen.

Amikor lehajolunk, hogy kihúzzunk egy gazt hajlítsuk be térdünket. Ez megelőzi a hátfájást. Próbáljunk mindkét térdünkre ne egyszerre ránehezedni. Egyik talpunkat mindig helyezzük a földre, hogy optimális legyen az egyensúlyunk.

 

2. Ha minden 10-15 percben járunk egy keveset elkerülhetjük az izomgörcsöket. Ne maradjunk 10 percnél tovább egy helyben. Így megvédjük izmainkat a túlterhelődéstől és elkerüljük a kertészkedéssel járó fájdalmakat. Ne feledjük el hidratálni magunkat. Mindig legyen velünk egy üveg víz.

3. Amikor a kertészkedést befejeztük nyújtóztassuk ki izmainkat, lazítsuk el vállainkat és tegyünk egy rövid sétát. Fejezzük be könnyű tornánkat egy forró zuhannyal vagy fürdővel. Így, biztosan nem lesz másnap izomlázunk.

 

Jó kertészkedést!

 

Megosztás

Hozzászólások

Édenkertész válaszol

Szobafikuszom kisebb leveleket hajt. . .

Átültetés vagy tápoldatozás segíthet. . .

Részletek »

Fotójáték

Legfrissebb fotó:

Találkozás

Kvízjáték

Aktuális játékunk:

Jelenleg nincs még új játékunk!

Eseménynaptár

Szaknévsori ajánló profi kiváló ügyfeleink közül Regisztráljon Ön is

1172 Budapest, Szikra u. 1.
6300 Kalocsa, Malom u. 27.
1021 Budapest, Budakeszi út 95.
7763 Egerág, Kertész dűlő 595.