Minden értékesítőn ott a nyomáskényszer, hogy a napi kvótát teljesítse, azaz eladja a meghatározott mennyiségű terméket, vagyis megszerezze a minimum bevételt. Amikor ez nincs meg, az egy rossz nap, amikor megvan, az az átlagos (nyilván az átlag felettire törekszik mindenki).

A sikeres eladáshoz feltétlenül szükséges a piac ismerete és a különböző mérések. Ezek mutatják az irányt, ki a megfelelő célcsoport az eladáshoz.

Nagy általánosságban elmondható, hogy az eladásnak is van néhány olyan technikája, amely független a terméktől. Mindegy, hogy zenélő vécékefét vagy prémium állateledelt akarsz eladni, van pár lépés, amit jó alkalmazni, közelebb visz a sikerhez.

Eladástechnika

Először is ismerkedj meg a célcsoportoddal. Tudj meg róluk mindent, elegyedj beszélgetébe. Egy könnyed beszélgetés sok információval szolgálhat arra nézve, mivel tudod megfogni őket. Az erőszakos, keselyűsködő viselkedés inkább riasztó, mint célravezető. Próbálj meg segíteni, hogy lássák, rád számíthatnak. Ne mondd meg azonnal a tutit, akarjanak ők maguk megoldást - amit természetesen te fogsz szállítani. Mutasd meg a problémát (ha nem látnák eléggé élesen). Ezután fel is vetheted a megoldás lehetőségét.

rtkests.

A biztos vevő megszerzése hosszú folyamat. Fel kell építeni a bizalmat, persze jó termékkel, jó értékelésekkel, sok tájékoztatással. Ha ez megvan, kisebb lesz az esélye annak, hogy a vevőd elhagyja a kosarát. Hiszen behúzni nem olyan nehéz, de konkrét tranzakcióra bírni, na, oda már kell más is. Jól válaszd meg a kommunikációdat, ne legyél bratyizós, hiszen te mégis értékesítő vagy, nem a szomszéd. Határozottan vázold fel a megoldani kívánt problémát és tedd világossá, hogy ehhez mindenkinek a te termékedre van szüksége.

Igyekezz minél jobban bemutatni a terméked. Ha nem személyesen prezentálod, akkor is alkalmazz képeket, infografikát, videót, bármit, ami megtöri a betűk egyhangúságát. Olvasni kevesen szeretnek, azonban pár informatív kép, egy jól megszerkesztett videó mindig belefér.

Értékesítési technikák, amik a pszichére hatnak

Ki ne szeretné a legjobbnak érezni magát? Ki képzelte már el, hogy megmenti a világot? Így van. Mindenki. Hass az egora. Ha ugyanis elhiteted, hogy a vásárlód egy hős, akkor hősként is viselkedik majd. Vázold a problémát, helyezd új megvilágításba, adj fegyvert a kezébe és máris övé a siker. Te pedig szürke eminenciásként ott vagy a háttérben. Te, akire számíthat…

Helyezd előtérbe a kockázatot. Ha ezt teszi, ez történik. Ha azt, akkor az. Mi lesz a nyereség, mi lesz a kudarc következménye? A pro és kontra bemutatása mindig jó, hiszen érzelmeket generál, és a döntések jelentős része érzelmi alapon vagy nagyon erős érzelmi ráhatás következményeként születik. Mondd el, te hogyan döntenél. Helyezd nyomás alá.

Végül pedig ne feledkezz el azokról, akikre hatottál és vásároltak tőled. Ők lesznek a legbiztosabb forrásaid, ennek megfelelően bánj velük.

értékelés