Berobbant az e-kereskedelmi szektor 2020-ban

CÍMKÉK webshop webáruház

A Statista szerint a tavalyi évben már a Föld lakosságnak több mint negyede, mintegy kétmilliárd fő vásárolt online, azonban a webshopok számára nem csak a növekvő forgalom jelent kihívást, de a mind inkább átalakuló felhasználói igényeknek is meg kell felelniük. A szakértők véleménye az, hogy ma már a költséghatékonyság, a rugalmasság és a fenntarthatóság is mind olyan tényező, amely biztosíthatja a sikert, és akár az Amazon, az eBay vagy az AliExpress által is használt módszer, az ún. microservice architektúra segítségével is megvalósítható.

A microservice architektúra egy szoftvertervezési módszer, amelynek lényege, hogy kisebb, egymással kommunikáló alkalmazások építenek fel egy könnyen alakítható és bővíthető rendszert. Egy rendszert, amely akár az online sportfogadás szerelmesei számára is kedvező lehet. Valahogy úgy kell elképzelni, mintha egy focicsapatban minden poszton világklasszis sportoló rúgná a bőrt, így eredményesen szállítaná a gólokat, de a kapuban kevésbé lenne hatékony. Ennek köszönhetően a csapat taktikája bajosan lenne módosítható, egyúttal rugalmatlan lenne, miközben a cseréket is csak körülményesen lehetne végrehajtani. De mi történne, ha minden posztra a megfelelő játékost találnánk meg, ráadásul sikeresen integrálnánk őket a csapat egészébe? Ebben az esetben egy gyorsan reagáló, jól működő, versenyképes rendszert kapnánk, és nagyjából így működik a microservice architektúra a gyakorlatban.

program_szmtgp

Hogyan fordítható mindez kézzel fogható üzleti sikerre?

A fent leírtakból következik egy további fontos előny, nevezetesen, hogy webshopok gyorsan és könnyen tudnak alkalmazkodni a vásárlók folyamatosan változó igényeihez, ami az egyik, ha nem a legfontosabb szempont az e-kereskedelem szempontjából. A felhasználók ugyanis egyre inkább elvárják a szolgáltatóktól, hogy annak tulajdonosai, működtetői előre kitalálják, milyen termékeket és szolgáltatásokat keresnek, gyors betöltési sebességet és fizetési opciókat kínáljanak, illetve megfelelő lehetőséget biztosítsanak a visszajelzéseknek és a kétoldalú kommunikációnak, például az ügyfélszolgálat vagy a panaszok kezelésének terén – legalábbis a Stylers Group szerint.

Az előrejelzések nagy jövőt jósolnak a microservice architektúrának

A gyorsan száguldó online kereskedelem állandóan megújuló világában nem könnyű tartani a lépést a legújabb piaci trendekkel és igényekkel, de a piac óriásait figyelve elleshetünk briliáns megoldásokat. Az olyan globális webes értékesítési szereplők, mint az Amazon, a Walmart vagy az AliExpress már a 2010-es évek elején felismerték, hogy a korábbi fejlesztési stratégiájuk nem fenntartható és a rugalmasabb, skálázhatóbb, összességében gyorsabb és hatékonyabb IT-háttér biztosíthatja számukra hosszabb távon is az általuk elvárt sikert. Olyannyira igazuk lett, hogy idővel az e-kereskedelmi piac kisebb szereplői is rákaptak a microservice architektúrára, aminek köszönhetően az amerikai piacon tevékenykedő ügyfeleinknél gyorsan népszerűvé vált az elmúlt években. A megoldás a szakértők szerint nagy valószínűséggel mind több szektorba gyűrűzik majd be a következő években, a globális piaca pedig akár évi 22,5 százalékkal is bővülhet.

értékelés