-
Tejelő szarvasmarha telep- telepi munkás
-
Pénzügyi tanácsadó
-
Állásajánlat
-
Tejelő szarvasmarha telep- Műszakvezetői állás
-
Értékesítő
-
Könyvelő
-
Hentes! segédmunkás! betanított munkás!
-
Targoncavezető (CE) targoncával
2024. 10. 08
-
Pénzforgalmi Munkatárs | Részmunkaidő (4 Óra) | 1075 Budapest, Károly Körút 25.
2024. 10. 11
-
Portugál nyelvű ügyfélszolgálati munkatárs
2024. 10. 12
-
Őszi diákmunka regisztráció
2024. 10. 12
-
Holland nyelvű ügyfélszolgálati munkatárs
2024. 10. 12
-
Facility Engineer - Nyírbátor
2024. 10. 12
- További állások »
- Álláshirdetés-feladás »
A németországi Lausitzring adott otthont 2010. május 4-8. között a mérnökhallgatók számára rendezett Shell Eco-marathon programjának, amelyen 213 egyetemi csapat mérte össze tudását az energiahatékonyság és a megújuló energiaforrások járműtechnológiai alkalmazása terén. Az időjárás nem fogadta kegyeibe a napenergia-kategória indulóit, hiszen az esős, borongós idő miatt csak az utolsó versenynapon kerülhetett sor az ő futamukra.
A városi közlekedésre alkalmas napelemes járművek versenyén egyedül a győri egyetem által tervezett és épített autónak sikerült a pozitív energiamérleg elérése.
Ilyen eredményre korábban nem volt példa a Shell Eco-marathon történetében - tudósított a németországi helyszínről dr. Varga Zoltán egyetemi docens, a SZEnergy Team vezetője és Szauter Ferenc tanszéki mérnök. A Széchenyi István Egyetem mérnökhallgatóiból és oktatóiból álló csapat a korábbi SZEsocar helyett egy teljesen új fejlesztésű autóval, a SZEvolution nevű járművel indult és győzött az idei versenyen.
- Az elmúlt 26 évben a Shell azért dolgozott, hogy kiemelje a fenntartható mobilitás fontosságát, melynek egyik legfontosabb állomása a Shell Eco-marathon - foglalta össze a szervezők célkitűzését Vérten Rita, a cég munkatársa. A Széchenyi István Egyetem csapata, a SZEnergy Team 2008-ban a dél-franciaországi Nogaroban a napenergia kategóriában szintén első lett, 2009-ben, a németországi Lausitzban ugyanennek a kategóriának az élén végeztek, s most harmadszor is a győrieké a kategóriagyőzelem.
A versenyen jelen volt a környezet védelméért, az élővilág sokféleségének megőrzéséért küzdő világszervezet, a WWF, amely a 213 induló közül négy járművet választott ki - ezeket találva a legalkalmasabbnak talált arra, hogy általuk felhívják a figyelmet a környezet megóvására, az alternatív technológiák alkalmazásának fontosságára. A SZEvolution számára dupla sikert jelent, hogy beválasztották a négy „legkörnyezetbarátabb" jármű közé.
- Várhatóan még sok évnek kell eltelnie, mire megjelenhetnek a közúti forgalomban az első napelemmel hajtott, hétköznapi használatra alkalmas autók. Viszont a már ma is reális alternatívát jelentő elektromos hajtás kiegészítéseként számolni lehet a napenergia hasznosításával - nyilatkozta ifj. Willisits Vilmos, a SZEnergy Team tagja, aki „civilben" elektromos járművek fejlesztésével foglalkozik. - Ha egy elektromos autóval elmegyünk dolgozni, amíg a jármű a parkolóban pihen, jó idő esetén napelemekkel értékes energiát termelhetünk a várakozás óráiban. a győri csapat sikeres szereplése e szemlélet fényében új távlatokat nyithat a járműfejlesztés történetében.