-
recepciós asszisztens magán egészségügyi intézményben
-
Hideghívó
-
Kereskedelmi vezető, félpótkocsi értékesítő
-
gipszkartonozás, szárazépítés
-
Állásajánlat, gépkezelő
-
Masszőr Hölgy kolléganőt keresek Hévízi munkahelyre.
-
közjegyzőhelyettes
-
Targonca kezelő bizonyítvánnyal
2024. 07. 23
-
Értékesítő - Megemelt bérrel (Mezőtúr )
2024. 07. 27
-
Csoportvezető | Győr
2024. 07. 25
-
Első eladó
2024. 07. 27
-
Sportpálya-karbantartó
2024. 07. 27
-
Ingatlanfejlesztési menedzser
2024. 07. 27
- További állások »
- Álláshirdetés-feladás »
![Fitomarketing - A fák reprezentációja a mai reklámokban](https://www.edenkert.hu/zold-biznisz/356/kiskep/fitomarketing-fak-reprezentacioja-a-mai-reklamokban.jpg)
"A reklám a mai élet virága,
az optimizmus és a vidámság bizonyítéka,
szórakoztatja a szemet és a szellemet."
Blaise Cendrars
Mindnyájan észrevehettük, hogy a reklámokban gyakran jelennek meg növények. Érezzük színük, formájuk, érzelmi, hangulati hatását. A növények megfelelő felhasználása a reklámokban gondos tervezést igényel. Több reklám esetében feltűnő a növények és virágok a termékhez kapcsolódó szín- vagy formai analógiája. Másik fontos alkalmazási terület, amikor a reklámkészítők szimbólumként használják a növényeket. Ugyanakkor előfordulnak ritkán alkalmazott, "elfelejtett", és közhelyszerűen elcsépelt szimbólumok is. Más általam vizsgált reklámokban a növények, mint a paradicsomi állapot, az egészség és a tökéletesség ígéreteként jelentek meg. Előfordult azonban a növények öncélú, tartalomtól független alkalmazása is.
A következő reklámokban olyan képeket mutatok be, ahol a növény nem a reklámozott termék, hanem a reklámüzenet közlésére, alátámasztására, szolgáló eszköz, melynek segítségével a csokoládéktól, a mobilszolgáltatókon keresztül akár vállalatirányítási rendszereket is lehet reklámozni. Ehhez a fák sokfelé tulajdonságát használják fel, ami többek között lehet a szép habitus, őszi lombszíneződés, a gyönyörű sziluett, érdekes habitus, hosszú élettartam, különböző formájú virágok és levelek, és a fákhoz kötődő különböző hangulati hatások.
Az 50. Tüdőgyógyász Nagygyűlés Balatonfüredi plakátja a fa képét függőleges tengellyel két félre bontja, így a fa csupasz ágaival a telet, leveles felével a nyarat idézi egyszerre, amely beteg és egészséges tüdőt szimbolizálja.
Cseles megoldást eszelt ki a Milka, hiszen ajándékbögre osztogatásnak álcázott piackutatást valósít meg. Reklámjában, természetesen olvashatatlan apró betűvel közlik a vásárlóval, hogy az adatait felhasználják, hogy adatbázist létesítenek belőle.
Véleményem szerint társadalmilag káros kategóriába tartozik a Milkatehén, mivel statisztikák szerint az óvodások a 80%-a azt hiszi, hogy az igazi tehén színe lila - a Milka reklám hatására. Nem véletlen, hogy a reklámkészítők ezt a korosztályt célozzák meg, mert ők a legfogékonyabbak és úgyis ráveszik szüleiket a termék megvásárlására.
A kis fácska azt jelenti a reklámüzenet szerint, hogy "már kis -és középvállalatok számára is elérhető változatban" is kapható. Külön érdekessége a képnek a balról benyúló emberi kéz, amely mintegy a biztonságot, gondoskodást, törődést szimbolizálja.
Felmerül bennünk a kérdés, hogy vajon nem volna megfelelő ehhez a reklámhoz egy fiatal kis fa? A válasz egyértelműen nem, hiszen fontos, hogy öreg fát alkalmazzanak, mivel ez azt sugallja, hogy hosszú távon fog jól működni a cég, amelyik alkalmazza a SAP módszereit.
Nem csak egyszerűen logójukban jelenik meg, mint hatalmas növény, hanem a cég központjában ténylegesen áll egy hasonlóan nagy óriásfa. (Jelentése: a fa nagysága = a cég nagyságával.) <>
Megjegyezhetőséget, bevésődést hivatott elősegíteni a fák nemzetség nevéből kialakított latin szójáték: "Salix, Phoenix, Larix -UNIX".
Az évszakok megjelenítése rendkívül sok esetben fával történik. Külön ki kell emelnem az őszt, és a telet, mert ez az a két évszak, amelyet leggyakrabban szimbolizálnak a fák segítségével. A tavaszt leginkább kistermetű hagymásokkal, gumósokkal (hóvirág, krókusz stb.), míg a nyarat egynyári évelőkkel szimbolizálják.
Összefoglalóan megállapítható, hogy a fákat inkább a formájuk, alakjuk, nagyságuk, habitusuk miatt, míg a virágokat főleg a színük és frissességük miatt alkalmazzák a reklám készítői. A virágok rendszerint az életerő szimbólumai, a rövid életük miatt a törékenységet, nőiességet jelképezik.