Hogyan indítson sikeres árakciót?

CÍMKÉK webshop akció

Számos humoros videóban, tudományos cikkben és marketing témájú írásban elemezték, boncolgatták már, miért nem jó módszer az árakció. De minden negatív kritika ellenére az emberek szeretnek olcsón vásárolni, ezért ez a marketingeszköz túlélte a kritikusokat, és a mai napig sokan, sokféleképpen alkalmazzák. Ebben a cikkben azt mutatjuk be, hogyan lehet jól használni az árakciót a kereskedelemben.

Az akciókkal szembeni ellenérzések és azok valóságalapja

Az árakciók nyilván csökkentik az árrést, ezáltal az egy termékre jutó profitot, és ez sokszor fáj a kereskedőknek. Ha azonban úgy vesszük, hogy jobb a sűrű fillér, mint a ritka forint, akkor ha az eladott mennyiség pont az akció miatt megugrik, a teljes profit akár nagyobb is lehet, mint korábban. Egy másik nézőpont, ha az elmaradt profitot befektetésként fogjuk fel, melyet új vásárlók szerzésébe fektetünk.

Sokszor attól is félnek a márkatulajdonosok, hogy márkájuk az árakciók miatt leértékelődik a vásárlók szemében, és ez a félelem nem is alaptalan. A márkahű vásárlók legtöbbször nem is hiszik el a termék eredetiségét, ha hirtelen túl olcsón kezdik el árulni.

Néha csak túl későn jönnek rá a webáruház-tulajdonosok, hogy a folyamatos akciózás miatt a vevőik már nem hajlandóak normál áron megvásárolni a termékeket, hanem mindig megvárják az akciókat. Ebbe az ördögi körbe sok webáruház és hagyományos kereskedelmi lánc is belekerült már.

rakci

Milyen akciók használhatók, amelyek működnek is?

Ma már szinte korlátlan a lehetőség a webáruházakban a vásárlás ösztönzésére szolgáló kedvezményeket illetően, ezek többségét a jó webáruházrendszerek, mint például az Unas rendszer kezelni is tudja. Nagyon népszerűek a felülértékesítési (up-sell) és keresztértékesítési (cross-sell), az egyszeri kihagyhatatlan (OTO), valamint csomagajánlatok, a kuponok és a törzsvásárlói pontgyűjtő rendszerek, de az ajándék termékek is előkelő helyet foglalnak el a marketingeszközök listáján. 
Az árakciók legjobban a termékéletciklus elején és végén működnek a legjobban, az elején, amikor egy terméket meg szeretnénk ismertetni, a végén pedig készletkisöprési akciók formájában. Az akciók sikere természetesen függ attól, mennyire tömegtermékről van szó, és milyen a célcsoport, amelynek értékesítünk.

A Facebook- és Google-hirdetésekkel történő vevőszerzés a piac telítődésével és az idő múlásával egyre drágábbá válik, ezzel szemben egy jól eltalált árakció képes új vevőket behozni és a megfelelő kampányokkal ezeket a vásárlókat újabb vásárlásra lehet ösztönözni.

Az időszakos árváltozás, az első kattintásnál elinduló idő-visszaszámlálás, valamint az early bird akciók is működőképesek. Ez utóbbiakat nagyon hatékonyan alkalmazzák például rendezvény regisztrációknál.

Összegzés

Az árakciók jelentőségét továbbra sem kell lebecsülni, csak a célpiacnak és a termékkörnek megfelelően kell alkalmazni ezt a marketingeszközt.

értékelés