
Sokan nem is gondolják, de amikor a marketing és az értékesítés nincsenek szorosan összekapcsolva, az valódi károkat okozhat a vállalkozásodban: vezethet elveszett ügyfelekhez, pazarló hirdetési költségekhez és gyenge konverziós arányokhoz.
A két területre ugyanis tekinthetünk úgy, mint akik eltérő eszközökkel dolgoznak ugyanazért a célért: a bevételek növeléséért. De mi is történik pontosan, ha ezek a „testvérek” nem kommunikálnak megfelelően egymással?
Kölcsönös függés: marketing és értékesítés
Az online marketing és az értékesítés kapcsolata olyan, mint két testvéré egy családban: egyik sincs teljes egész a másik nélkül. Azonban nem egyszer találkozhatsz azzal, hogy külön szigetekként léteznek egy szervezeten belül, ami alacsonyabb profitot és felesleges költségeket eredményezhet. A marketing feladata, hogy érdeklődést ébresszen, eljuttassa az üzenetet a célközönséghez, míg az értékesítés ezen érdeklődésből valós vásárlásokat generáljon.
De mi történik, ha a marketing olyan leadeket vonz, amelyek nem illenek az értékesítés célcsoportról alkotott képébe?
Először is, kárba megy az értékesítők ideje és energiája, mivel nem a megfelelő ügyfelekkel dolgoznak. Másodszor, ha az értékesítési csapat nem ad visszajelzést a marketingnek az ügyfelekre gyakorolt üzenetek hatékonyságáról, a marketingesek vakon dolgoznak. A valóságban a marketing feladata nemcsak a szép szavak megalkotása, hanem az ideális ügyfélkör azonosítása és elérése is.
Hogyan lehet hatékonyabbá tenni a marketinget?
A hatékony marketing több, mint könnyed reklámok készítése. Az első lépés az ideális célcsoport alapos feltérképezése. Kik a potenciális ügyfeleid? Mik a fájdalompontjaik? Milyen megoldásokat keresnek? E kérdések megválaszolásával kezdődhet a helyes kommunikáció.
Az ezt követő lépés lehet a figyelemfelkeltő tartalmak létrehozása. Ezek lehetnek blogposztok, videók vagy más értékes anyagok, amelyek az érdeklődők figyelmét vonzzák, és megszilárdítják az ügyfélkapcsolat kezdetét. A jó marketing nemcsak becsalogatja a leadeket, hanem elő is szűri azokat, hogy a „hot leadeket” az értékesítők már kihagyás nélkül tudják célba venni.
A megfelelő stratégiák és visszacsatolások kialakítása
A marketing sosem statikus folyamat, folyamatos mérést és optimalizálást kíván. Fontosak az adatok, mint például a kattintási és konverziós arányok, mert ezek segítenek finomhangolni a folyamatokat. Gondoltad volna, hogy a közösségi média platformok komplex algoritmusaitól is függhetsz? A social media tanácsadás lehetőségeinek kiaknázásával ezek ellen is védekezhetsz.
A Follow Marketingnél ezt a viszonyrendszert ismerik fel. Segítik a vállalati struktúrák és a marketingfolyamatok olyan kialakítását, amely mindkét csapat számára előnyt jelent.