-
Dolgozz szállodai programszervezőként napsütötte nyaralóhelyeken
-
Értékesítő
-
Minőségbiztosítási munkatárs/Minőségellenőr
-
Asszisztens
-
takarító
-
Kőműves
-
Óvodapedagógus
-
TIG hegesztők
2024. 11. 21
-
Csomagoló - Webshop Munkatárs
2024. 12. 04
-
Contract fulfillment specialist
2024. 12. 07
-
Senior Angular Developer
2024. 12. 08
-
Digitális Szerkesztő
2024. 12. 08
-
Termelési Műszakvezető Helyettes (Debrecen)
2024. 12. 08
- További állások »
- Álláshirdetés-feladás »
Egyre több a vállalkozó kedvű magyar, ez az oka, hogy a cégalapítás évről évre elterjedtebb feladat. Egy sikeres vállalkozás beindításához nem elég a jó ötlet, annak megfelelő formát is adni kell, ezt egy cégalapítással lehet megtenni.
A folyamat nem könnyű, de azért nem is teljesíthetetlen – négy tippel segítünk, hogy számodra se okozzon fejfájást a cégalapítás.
1. Informálódj minél több helyen!
A cégalapítás olyan feladat, amelynek megvan a pontos menete. Szabályok mentén történik, törvényi feltételeknek kell megfelelni, hogy hosszú távon minden rendben legyen. Ezt a tudást részben el lehet érni az interneten, ezért első lépésként érdemes utánanézni az összes lehetőségnek. Nem mindegy például, milyen cégformát választ egy vállalkozó – ez a döntés alapjaiban határozza meg a későbbi működést. Hatalmas eltérések lehetnek, elsősorban a megítélés, illetve a felelősségvállalás tekintetében. Nézzünk néhány népszerű választást!
- Betéti társaság: minimum két tag kell az alapításhoz, egy bel- és egy kültag, nincs viszont elvárt tőkeminimum. A beltag korlátlanul felelős a társaság tartozásaiért, a kültag csupán a betett betét erejéig felel a cég kötelezettségeiért. Ez nagyon nem mindegy…
- Egyszemélyes korlátolt felelősségű társaság: ebben az esetben a kft.-ben egyetlen személy vesz részt, aki az ügyvezetői pozíciót is betöltheti, de ez a megoldás nem jár korlátlan felelősséggel. A minimális törzstőke ebben a formában legalább 3 millió forint.
- Többszemélyes korlátolt felelősségű társaság: értelemszerűen több tag alapítja, mindenkinek törzsbetéttel kell beszállnia, ennek teljes összege a már említett minimum 3 millió forint, tagonként pedig minimum 100 ezer forint. A nyereségből történő részesedés alapvetően a tagok törzsbetétéhez igazodik.
A lényeg: amikor megfogan a fejedben az ötlet, hogy céget alapítanál, kezdj kutatómunkába, nézz utána a részleteknek, olvass szakmai blogokat – tudj meg mindent erről a szakterületről.
2. Kérj segítséget!
Ha már megismerted az alapokat, akkor se bízd el magad – a cégalapításhoz mindenképpen szükség lesz szakember segítségére. Neki lehet persze anélkül is futni, de annyi szabály, annyi feladat jön majd szembe, hogy az felemészti az ember minden idejét. A cégalapításra szakosodott vállalkozások lényege, hogy ismerik a hivatali utakat, pontosan tudják, mikor és mit kell megcsinálni, aláírni, hogy a folyamat zökkenőmentesen végigfusson. A cégalapítás egyszerűen végbemehet így, hisz nem neked kell rohangálni a dokumentumok után.
3. Keress egy jó könyvelőt!
Ez a lépés kihagyhatatlan – az egyedüli kivétel az, ha te is egy kiváló könyvelő vagy. Minden más esetben szakértő segítségre lesz szükséged, hiszen a cégalapítás költségei és kiadásai jelentős anyagi terhet jelenthetnek hosszú távon, ezeket precízen kell könyvelni, majd a hatóságok felé bevallani. A könyvelő kiválasztásánál érdemes szakmai utat, referenciákat vizsgálni, mert a jó szakember hatalmas segítségedre lesz, a rossz könyvelő viszont komoly károkat okozhat, és a felelősséget sem feltétlenül kell mindig vállalnia, ha hibázik.
4. A székhely kijelölése
Minden cégnek rendelkeznie kell székhellyel, de közel sem mindegy, hogy ez hol található. Sokan választják a legegyszerűbb megoldást, és az otthonuk címét adják meg székhelynek, ilyenkor azonban folyamatosan tarthatnak egy véletlenszerű, előre be nem jelentett NAV vizsgálattól, ami roppant kellemetlen élmény az ott élőknek. Erre a problémára találták ki a székhelyszolgáltatást, ami hazánkban is egyre elfogadottabb és népszerűbb: ilyenkor egy előre meghatározott összegért székhelyet biztosítanak a cég számára, emellett a szolgáltató vállalja a cégtábla kihelyezését, kiállítja a székhelybefogadó nyilatkozatot, állandó titkári szolgálatot biztosít a NAV-revíziók esetére, de telefonos és irodai ügyfélszolgálatot is működtet. Rengeteg terhet levesz ezzel a cégtulajdonos válláról.