-
Sofőr / Karbantartó
-
karbantartó
-
Dolgozz szállodai programszervezőként napsütötte nyaralóhelyeken
-
takarító
-
óvodapedagógus
-
Összeszerelő
-
Értékesítési vezető - Budapest
-
Csőszerelő
2025. 02. 08
-
Recepciós | Tihany
2025. 02. 13
-
Metrológus, kalibráló méréstechnikus
2025. 02. 15
-
Adminisztrátor (Diákmunka)
2025. 02. 15
-
Műszakvezető - Mosonmagyaróvár Állás adatai | AmRest Holdings SE
2025. 02. 15
-
Műszaki beszerzési koordinátor
2025. 02. 15
- További állások »
- Álláshirdetés-feladás »

Tudta például, hogy
- ha a világon mindenki annyit fogyasztana, mint a magyarok, becslések szerint még egy bolygónyi területre lenne szükségünk?
- ahhoz, hogy a világon mindenkinek jusson víz és higiénia, ugyanannyi pénz kell, mint amennyit egy év alatt elfagyizunk Európában?
- az újrafeldolgozott papír minden tonnája 17 fát és 21 000 liter vizet kímél meg?
- a közelmúltban 43 különféle egészségre veszélyes növényvédő szert találtak a megengedettnél nagyobb mennyiségben Anglia ivóvizében?
- a márkás ruhák, bútorok, és számítógépek gyártásában és a kakaó- és teaültetvények gondozásában körülbelül 250 millió 5-14 éves gyerek vesz részt a fejlődő országokban?
A legtöbb (helyi és globális) környezeti, társadalmi és egészségügyi probléma visszavezethető az egyéni életformákra és fogyasztási szokásokra. Gondoljunk csak a fogyasztói igényeket kiszolgáló ipar környezetszennyezésére; a fejlett országok érdekeit képviselő kereskedelmi és világgazdasági rendszer igazságtalanságaira; a termékek alacsony minősége és rövidebb élettartama miatti fokozott hulladékképződésre; az egyre fokozódó energiafogyasztásra és elektromos hulladékra - hogy néhányat kiragadjunk a végtelennek tűnő listáról. Meggyőződésünk, hogy számos probléma megoldásának kulcsa a fogyasztói tudatosság fejlesztése.

Az egyéni felelősségvállalás és tudatosság egész kis dolgokkal kezdődik. Vihetünk magunkkal zacskót, vászonszatyort a vásárláshoz; előnyben részesíthetjük a biotermékeket; kerülhetjük a drága és "hatékony", de az egészségünkre és a környezetre veszélyes csodaszerként reklámozott tisztítószereket, illetve használhatunk ezek helyett hagyományos, mindazonáltal olcsóbb és környezetkímélőbb tisztítószereket (citrom, szódabikarbóna stb.) is. Kisebb változtatások után nagyobbakba is foghatunk: ilyen például az autóhasználat, a tévézés csökkentése, vagy energiahatékony háztartási gépek vásárlása - de csak, ha tényleg szükség van rájuk.

A Tudatos Vásárlók Egyesületének fő tevékenységei:
- A www.tudatosvasarlo.hu internetes magazin működtetése,
- A Tudatos Vásárló nyomtatott magazin kiadása,
- A környezetbarát és etikus vásárlás népszerűsítése a sajtóban,
- Tájékoztató kiadványok és könyvek (Naomi Klein: No Logo, Jó cuccok?, Unesco-Unep: youthXchange) kiadása,
- Oktatási és tanárképzési programok szervezése, oktatási segédanyagok megjelentetése,
- A vállalatokkal kapcsolatos közérdekű adatok nyilvánosságát szorgalmazó szakértői- és kampánytevékenység,
- Előadások és részvétel fesztiválokon és különböző rendezvényeken,
- Kutatói és tudományos munka
A Tudatos Vásárlók Egyesülete örömmel vár mindenkit tagjai, önkéntesei, olvasói közé. Az egyesülethez már támogató tagként is lehet csatlakozni. Részletes információk a www.tve.hu/tagok weboldalon, illetve elérhetőségeinken kapható:
Tudatos Vásárlók
Egyesülete
1027 Budapest, Bem rkp. 30 II/19
tel/fax: 1/225 8136
email:
tve@tve.hu
www.tve.hu, www.tudatosvasarlo.hu