Hogyan utazzunk idén?

Sokaknak erre a kérdésre az a válasza, hogy sehogy, hiszen a karantén hónapjait többen a szabadnapjaik feláldozásával vészelték át. Számukra kézenfekvő megoldás a belföldi utazás az idei hosszú hétvégék alatt. Utóbbit mindenképpen érdemes kihasználni, mivel jövőre alig akad majd olyan munkaszüneti nap, amely hétköznapra esik.

Mindenkinek szüksége van pihenésre

Érzelmileg (és gazdaságilag) megterhelő időszakon vagyunk túl, ami kimerültséggel jár, annak ellenére, hogy kevésbé voltunk aktívak ezekben a hetekben. Ez a jelenség egyértelműen lelki okokra vezethető vissza, hiszen gondoljunk csak bele, folyton aggódtunk, híreket olvastunk, igyekeztük megjósolni a várható eseményeket, következményeket, és eközben fizikai és szellemi erőforrásaink végére értünk. Arról nem beszélve, hogy a home office és home school egyik áldásos hatása, hogy a magánélet és a munka teljesen összefolyt, és már magunk sem tudtuk, hogy mi miatt vagyunk idegesek.
Belföldön számos lehetőség van a kikapcsolódásra, választhatunk wellness hétvégét, de az egyik hosszú hétvégére nyaralót is bérelhetünk valamely eldugott helyen, akár vízpart közelében, akár erdők környékén.

Mi várható a külföldi utazás kapcsán?

Ha úgy érezzük, hogy mégis külföldre mennénk, rengeteg közeli úti cél van, amely akár másfél órás repülőúttal elérhető, és alkalmas egy igazi mini vakációra. Ilyen például Nizza vagy Bari.

Az igazi kérdés az, hogy a külföldi kiruccanás mivel is jár, és mire kell ügyelni, hogy biztonságban érezzük magunkat. Az pedig különösen izgalmas kérdés, hogy megérkezve a nyaralás helyére, két hét karanténra köteleznek-e minket vagy sem, erről ugyanis egyelőre nincs egységes európai álláspont.

Az első leküzdendő akadály a reptér, ahol szigorú korlátozásokra számíthatunk: testhőmérséklet-mérésben lesz részünk a belépés előtt, kísérő csak rendkívül indokolt esetben léphet be a reptér területére, a maszkviselés mind a reptéren tartózkodás, mind a repülés során végig kötelező, valamint az utasfelvétel és a beszállás során tartani kell a másfél méteres távolságot.

utazs

Lássuk nagy vonalakban, mi a helyzet Európában: Olaszország június 3-ától várja az Európai Unióból érkezőket, és náluk nem lesz kötelező karanténba vonulni, Görögországba június 15-e után lehet utazni, Spanyolországba pedig július elejétől, Portugáliába már május végétől érkezhetnek a pihenni vágyók, Romániába és Horvátországba már néhány hete utazhatunk, utóbbiban azonban előfeltétel, hogy ingatlannal vagy lefoglalt szállással kell rendelkezni. Bulgáriába, Szerbiába és Montenegróba is beutazhatunk néhány napja, további országok (Ausztria, Csehország és Szlovákia) tekintetében pedig a Külgazdasági és Külügyminisztérium tárgyalásokat folytat a beutazás feltételeiről.

Ausztria és Ciprus vonatkozásában egyelőre biztos, hogy 4 napnál nem régebbi, negatív PCR teszt kell az országba lépéshez (az információk azonban folyamatosan változnak, így érdemes a minisztérium oldalát figyelemmel kísérni), a PCR tesztet elváró országok listája is állandó változásban van, érdemes tehát erről is előzetesen érdeklődni).

PCR tesztet ma Magyarországon bárki készíttethet (például magánklinikákon) térítési díj ellenében. Ennek összege 20 ezer Ft és 40 ezer Ft között mozog, az eredményről pedig javasolt angol nyelvű igazolást kérni.

Erről és a járványhelyzetről is tájékozódhatsz a Filter.hu oldalán, ahova naponta több ezer cikk kerül fel, és a legjobb, hogy saját magad szerkesztheted az oldalt a téged érdeklő témákra való szűréssel. Olvasd csak a lényeget!