Hogyan járulhatnak hozzá a profithoz a honlap kevésbé szembetűnő elemei?

A GDPR bevezetése óta megnövekedett a szerepe az Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) és az Adatkezelési tájékoztató meglétének. Sokan úgy tekintenek ezekre, mint szükséges elemekre, de nem fordítanak különösebb figyelmet ezek tartalmára, milyenségére. Pedig egyre több a tudatos vásárló, növekszik azon látogatók száma, akik elolvassák az apró betűket és megnézik, hogy ki és milyen módon láthatja és kezelheti a személyes adataikat. Megmutatjuk, miért érdemes mégis némi időt szánnod, hogy ez a két dokumentum rendben legyen.

Az ÁSZF és az Adatkezelési tájékoztató szerepe

Ha vásárlóként még sohasem tapasztaltad a weboldalon megfogalmazott ígéretek és a teljesítés közötti különbségeket, és nem kaptál személyre szóló, ám mégis kéretlen reklámot, akkor lehet, hogy nem szokásod megnézni az ÁSZF-et és az Adatkezelési tájékoztatót. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a vásárlóid is így fognak viselkedni, amikor a másik szerepben vagy, tehát tőled vásárolnak.

A tudatos vásárlók megnézik, hogy mennyi időn belül, milyen szállítási feltételekkel jutnak hozzá a megrendelt termékhez, milyen garanciális feltételeket biztosítasz, hogyan kezeled az adataikat, milyen lehetőségük van a rendelés lemondására, a termék visszaküldésére és a garanciák érvényesítésére.

honlap

Tehát előfordulhat, hogy te és a vállalkozásod tagja a legkevesebb figyelmet fordítjátok ezekre az aloldalakra, viszont abban biztos lehetsz, hogy a weboldaladra látogató leendő vásárlóid előszeretettel böngészik ezeket a tartalmakat.

Ha megnézed a Google Analytics statisztikákat, és megnézed az aloldalak látogatottságát, meg fogsz döbbenni, mennyien olvassák ezeket az aloldalakat. Ha tehát ezen oldalak nem tetszetősek, vagy tartalmukon látszik, hogy egy másik oldalról vannak változtatás nélkül átemelve, és köszönőviszonyban sincsenek a Te vállalkozásoddal, akkor ez a vásárlási folyamat azonnali megszakítását eredményezheti.

Vásárlói bizalom építése a részletekre való figyeléssel

A bizalmi elemeknél a részletek fontosságát nem lehet elégszer hangsúlyozni. Ha például a kezdőlapon az első bekezdésben két-három helyesírási hiba fogadja a látogatót, akkor nagyon erős szükséglet kell ahhoz, hogy a vásárlás folytatódjon.

A jogilag korrekt (szakjogász által írt), áttekinthető, megfelelően formázott szövegű ÁSZF és Adatkezelési tájékoztató segíthet a bizalom növelésében. Ez azt az igényességet sugallja, hogy a cég ügyel a jogszabályok betartására, figyelmet fordít a részletekre. A vásárló számíthat arra, hogy korrekten járnak el a megrendelések és a panaszok kezelésében.

Nyugodtan kiszervezheted ezt a tevékenységet. Konzultálj a Klikkmarketing csapatával, biztosan tudnak ebben is segíteni, hogy ne kelljen az értékes idődet ezen dokumentumok létrehozására fordítanod. A honlapodba való beillesztést és a tálalást viszont érdemes felügyelned.

értékelés