-
Takarítónő/Házvezetőnő
-
Árúterítő, gépkocsivezető
-
Nemzetközi kamionsofőr
-
Bolti eladó
-
Csemegés , hús pultos eladó , hentes
-
Nemzetközi gépjárműezető állás
-
FUVARSZERVEZŐ DISZPÉCSER (MÉLYÉPÍTŐ CÉG, FÖLDMUNKA, ÚTÉPÍTÉS)
-
Gépkezelő (pékség)
2024. 04. 19
-
Senior Software Engineer at Excalidraw @ Excalidraw
2024. 04. 19
-
Mercedes-Benz Személygépjármű Értékesítési Tanácsadó
2024. 04. 18
-
Ács / faépítő
2024. 04. 19
-
15 napos alkalmi munkalehetőség -Nagykanizsa
2024. 04. 19
-
Adminisztrációs asszisztens
2024. 04. 19
- További állások »
- Álláshirdetés-feladás »
Az európai fogyasztók többet rendelnek az internetről, igyekeznek minél gyakrabban helyben vásárolni, és "zöldebb" döntéseket hoznak, vagyis hajlandóak többet fizetni olyan termékért, amely környezetbarát - idézi az Európai Bizottság kutatását a versenyhivatal szerdai, MTI-nek küldött közleménye.
A GVH szerint a magyar fogyasztók környezettudatossága nem marad el lényegesen az európai átlagtól. Az Európai Bizottság 23 gazdasági ágazatban mérte fel a fogyasztói tapasztalatokat a járvány idején, 2020 utolsó negyedévében.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) kiemelte: a vírushelyzet Európa-szerte jelentősen megváltoztatta a fogyasztói szokásokat. Teret nyert az online vásárlás: az európai fogyasztók 71 százaléka rendelt tavaly az interneten keresztül. A magyar fogyasztók ennél valamivel alacsonyabb része, 62 százaléka használta ki az online vásárlási lehetőségeket, és bizalmatlanabbak az európai átlagnál.
Az európaiak 81 százaléka közelebb vásárolt otthonához, és erősebben támogatta a helyi vállalkozásokat. Ez elmondható a magyar fogyasztókról is, 76 százalékos aránnyal.
A kutatás szerint a fogyasztók nagyobb része tisztában van vásárlásainak környezeti hatásával, kétharmaduk pedig környezetbarát termékeket vett még akkor is, ha ezek drágábbak voltak.
A felmérés eredményeit a hétfőn kezdődött Európai Fogyasztói Csúcstalálkozón vitatják meg. A kutatás további intézkedéseket alapozhat meg annak érdekében, hogy a fogyasztók - vagyis az európai közösség GDP-jének több mint felét adó, 195 millió háztartás - a lehető legjobban hozzájárulhasson a járványt követő gazdasági felépüléshez, illetve a zöld és digitális átmenethez - írták.