-
Betonelemgyártó-ács
-
Kereskedelmi vezető, félpótkocsi értékesítő
-
Masszőr Hölgy kolléganőt keresek Hévízi munkahelyre.
-
Traktoros (tolólapos)
-
Shop eladó
-
Tejelő szarvasmarha telep- Műszakvezetői állás
-
gipszkartonozás, szárazépítés
-
Targonca kezelő bizonyítvánnyal
2024. 07. 23
-
Gyártástámogató hegesztőmérnök
2024. 07. 26
-
Csoportvezető | Győr
2024. 07. 25
-
Operátor / árufeltöltő
2024. 07. 27
-
Quality Control Specialist
2024. 07. 27
-
Project Coordinator
2024. 07. 27
- További állások »
- Álláshirdetés-feladás »
![Környezettudatosabbak lettek az európai fogyasztók](https://www.edenkert.hu/zold-biznisz/7009/nagykep_916x515/kornyezettudatosabbak-lettek-az-europai-fogyasztok.jpg)
Az európai fogyasztók többet rendelnek az internetről, igyekeznek minél gyakrabban helyben vásárolni, és "zöldebb" döntéseket hoznak, vagyis hajlandóak többet fizetni olyan termékért, amely környezetbarát - idézi az Európai Bizottság kutatását a versenyhivatal szerdai, MTI-nek küldött közleménye.
A GVH szerint a magyar fogyasztók környezettudatossága nem marad el lényegesen az európai átlagtól. Az Európai Bizottság 23 gazdasági ágazatban mérte fel a fogyasztói tapasztalatokat a járvány idején, 2020 utolsó negyedévében.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) kiemelte: a vírushelyzet Európa-szerte jelentősen megváltoztatta a fogyasztói szokásokat. Teret nyert az online vásárlás: az európai fogyasztók 71 százaléka rendelt tavaly az interneten keresztül. A magyar fogyasztók ennél valamivel alacsonyabb része, 62 százaléka használta ki az online vásárlási lehetőségeket, és bizalmatlanabbak az európai átlagnál.
Az európaiak 81 százaléka közelebb vásárolt otthonához, és erősebben támogatta a helyi vállalkozásokat. Ez elmondható a magyar fogyasztókról is, 76 százalékos aránnyal.
![environmental-protection-326923_1920 environmental-protection-326923_1920](https://www.edenkert.hu/upload/2/article/7009/environmental-protection-326923_1920.jpg)
A kutatás szerint a fogyasztók nagyobb része tisztában van vásárlásainak környezeti hatásával, kétharmaduk pedig környezetbarát termékeket vett még akkor is, ha ezek drágábbak voltak.
A felmérés eredményeit a hétfőn kezdődött Európai Fogyasztói Csúcstalálkozón vitatják meg. A kutatás további intézkedéseket alapozhat meg annak érdekében, hogy a fogyasztók - vagyis az európai közösség GDP-jének több mint felét adó, 195 millió háztartás - a lehető legjobban hozzájárulhasson a járványt követő gazdasági felépüléshez, illetve a zöld és digitális átmenethez - írták.