Profitnövelés vagy pénzégetés? Beszéljünk a Google hirdetésekről!

CÍMKÉK online hirdetés

Napjainkban minden vállalkozó elgondolkodott már azon, hogy vajon érdemes-e belefogni a Google hirdetésekbe? Az alábbiakban két senior kampánymenedzser meglátásairól írunk ennek kapcsán. Reméljük, segítünk egy kicsit közelebb kerülni az igazsághoz ezzel az összefoglalóval!

 

Mit jelent a Google Ads és miért hasznos?

Röviden, tömören egy kattintásalapú hirdetési rendszert fed, amely által a Google keresőben jelenhetnek meg a megkomponált hirdetések. Egyedül a kattintásokért kell fizetni, emellett teljes mértékben megszabható, hogy milyen felületeken, mely időszakban, illetve a Föld mely területein legyenek láthatók.

Mielőtt belemerülünk az Ads hirdetések alapjaiba, fontos kiemelnünk, hogy kezdőként nehéz eligazodni az útvesztőben. Érdemesebb igénybe venni szakértői segítséget, például a 7Blog online marketing ügynökség senior csapatát!

A 7Digits kampánymenedzserei Schillinger Zsuzsi és Hernádi Máté évek óta építenek Ads hirdetéseket. Máté szerint az egyik legfőbb előnye, hogy Google hirdetések által keresési megjelenés érhető el SEO nélkül is, vagyis a lista elejére kerülhetsz, ha egyébként a 40. oldalon lennél.

Zsuzsi kiemeli további előnyként, hogy a kereső mellett a GMail, a YouTube és egyéb partnerhálózatok felületén is megjelenhet a hirdetés találatként, tehát testreszabható az igényekhez mérten.

Nem elhanyagolandó az sem, hogy a Google bőséges információhalmazzal rendelkezik, és a folyamatos fejlesztések révén egyedülállóan fejlett a technológiája.

7blog.hu_-_2023_mrcius_-_linkmarketing_-_6

Valóban működőképes az Ads?

A keresési hirdetésekkel azokat is elérheted, akik már a vásárlást fontolgatják. Vegyük példaként a következőt: az “olcsó laptop megrendelés online” kereséssel az illető már biztosan tudja, hogy laptopra lesz szüksége. A tévés reklámok ellenben vakon lövöldöznek, hátha olyat is eltalálnak, aki vásárolna a nem túl távoli jövőben.

A keresésekkel feltérképezhető az is, hogy mely szakaszban járnak éppen a leendő vevők. Ez viszont könnyebbség a megszólítás és szövegezés tekintetében. Tulajdonképpen a Google hirdetések szinte bármely cég esetében működhetnek, persze ehhez létszükséglet egy megfelelő weboldal is.

Ahol viszont nem működik, ott általában az értékesítési csatorna egyéb részei sem optimálisak, például nincs keresési forgalom. Ilyenkor egy Display kampány, vagy Facebook hirdetés célravezetőbb lehet.

Tesztelés és profi támogatás

Nem létezik tökéletes válasz annak kapcsán, hogy kinek éri meg. Amennyiben eldöntötted, hogy belevágsz, mindenképpen tesztelés szükséges. Célszerű senior szakértők segítségét is igénybe venni, hiszen könnyű félresiklani, különösen az elején.

A legtöbben ott rontják el, hogy nem megfelelően kezdenek bele, nem adnak elegendő időt, nincs tesztelés, és nem mérik az eredményt. Helyesen kell felmérni azt is, hogy adott vállalkozáshoz ideális megoldás lehet-e. Ehhez azonban ajánlott profi támogatást kérni.

értékelés