Mi az olcsóbb, a reptéri parkolás vagy a tömegközlekedés?

CÍMKÉK szállás utazás

Amikor egy utazást tervezgetünk, a költségkeret mindig kiemelt fontosságú. Maga a repülőjegy és a szállás már önmagában is sokba kerül, ezért jó, ha összegyűjtünk minden olyan opciót, amivel takarékoskodni tudunk. Vannak olyan esetek, amikor sokat takaríthatunk meg a reptéri parkolással.

Pozsonyban még él az Uber

Nem mindig olyan járattal repülünk, amely Budapestről indul. A felvidéki magyarok gyakran választják a pozsonyi repülőteret, mivel sokszor előfordul, hogy jóval olcsóbb jegyeket kaphatnak, mint a hazai indulással. Itt a reptérhez vezető utat megtehetjük a jól bevált taxis módszerrel, de ha olyan kedvünk van, akár Boltot vagy Ubert is kérhetünk, mivel a szolgáltatást Magyarországgal ellentétben itt nem sikerült betiltani. A busz is kiváló alternatíva lehet, hiszen a Slovaklines 2019 óta egyenes járatot üzemeltet a budapesti repülőtér és a pozsonyi buszpályaudvar között.

A parkolás viszont kissé nehézkes, hiszen a pozsonyi repülőtéren nem sok parkolási lehetőség van, ráadásul itt a repülőtéri parkolás meglehetősen drága mulatság. Közvetlenül a repülőtéren van rá lehetőség, viszont az ára elég borsos, és előre nem is tudjuk lefoglalni a helyünket.

Budapesten a reptéri parkolás a nyerő

Amennyiben Budapestről indul a járatunk, akkor a parkolás terén érdemes igénybe venni a Budapest Reptér Parkoló reptéri parkolás szolgáltatását. Ára abszolút a magyar pénztárcákhoz igazított, illetve távollétünk alatt biztosak lehetünk benne, hogy a gépjárművünk a lehető legnagyobb biztonságban van egy olyan telepen, amelyet számos kamera őriz.

Ez a parkoló nem kimondottan Ferihegyen található, Vecsésről pár perc alatt, villámgyorsan egy transzferbusz szállít majd minket az indulási zónához.

repteriparkolo

Amennyiben taxival szeretnénk megközelíteni a helyszínt, bármelyik társaság munkáját igénybe vehetjük, viszont ebben az esetben alapdíjat, várakozási díjat és km díjat is kell fizetnünk.

Ha a tömegközlekedést választanánk, akkor a 100E és 200E buszokra szállhatunk fel, viszont ezek útvonala nem mindig kedvez még a budapesti lakosoknak sem. A vidékieknek értelemszerűen a reptéri parkoló a legjobb választás.

Bécsben akár választhatjuk a tömegközlekedést is

Manapság a legolcsóbb repülőjáratok Bécsből indulnak. A kelet-magyarországi lakosok gyakran választják ezt a repteret indulási helyként, ha spórolni szeretnének.

Azok, akik személygépjárművel indulnak el, gyakran használják reptéri parkolóként Fischamend vasútállomását, viszont ezt büntetik. A megoldás a Parktiger parkoló, amely nem a reptér közelében van, ám onnan 6 perc alatt megközelíthető.

A tömegközlekedés tekintetében Budapestről a legkényelmesebb buszos transzfer megoldást egyértelműen a Flixbus nyújta.

A taxi díja korántsem mondható olcsónak, főleg, amikor reptéri transzferről van szó. Mindenképpen érdemes előretervezni és összehasonlítani az aktuális árakat; illetve kiválasztani a pénztárcánknak legmegfelelőbb ajánlatot.