No SSO cookie

A Lush szerint a csomagolás: SZEMÉT!

Utolsó változtatás: 2009-09-08 | Első közzététel: 2008-04-24
(0/ 0)
Cikk nyomtatása » Cikk küldése »
A Lush szerint a csomagolás: SZEMÉT!
Szeretjük, ha a különleges alkalmakra szenzációsan becsomagolt ajándékokat kapunk, de a csomagolási szokásaink az utóbbi időben már túlzássá váltak. A környezettudatos élet szükségessé teszi, hogy újra átgondoljuk a kérdést.

 

Miért beszélünk ennyit a csomagolásról?

 

Több okból is szükség van csomagolásra. Először is akkor, ha a termék különben szétfolyna, elpárologna. Csomagolással védhetőek a törékeny tárgyak, de a csomagolás lehet egyszerű marketingfogás, amelynek fő feladata, hogy vonzóvá tegye a vásárló számára az árut.

A Lush szerint a csomagolás: SZEMÉT!
Itt, a Lush-nál arra törekszünk, hogy készítményeink annyira hatékonyak, szórakoztatóak és élvezetesek legyenek, amennyire csak lehetséges, s egyúttal kíméljék az állatokat és a környezetet is. Ezért található boltjainkban annyi csomagolás nélküli termék. Hiszünk abban, hogy ha környzetvédelemről van szó, akkor az egyik legfontosabb teendő a csomagolóanyagok mennyiségének csökkentése.

Melyek a leggyakoribb csomagolóanyagok, és ezek milyen problémákat vetnek föl?

A csomagolási hulladék százalékos megoszlása az Egyesült Királyságban:

  • Műanyag  33%
  • Üveg   32%
  • Papír és karton 19%
  • Fémdoboz és fólia 14%
  • Vegyes  2 %

Magyarországon:

  • hulladékkeletkezés összesen (háztartási és ipari): 80 M t/év
  • háztartási települési szilárd hulladék: 4,5 M t/év
  • háztartási települési szilárd hulladék: 0,66 kg/nap/fő
  • háztartási települési szilárd hulladék: 242,5 kg/év/fő

A 4,5 M t háztartási települési szilárd hulladék tömegszázalákos megoszlása:

  • fém 2%, műanyag 15%, papír 12%, szerves 26%, Tetra-Brik 3%, textil  3%, üveg 3%, eü.hulladék 3%, veszélyeshulladék 0,5%,
  • egyéb.szervetlen 32,5%

Mit tesz a Lush a csomagolás terén?

  • A Lush szerint a csomagolás: SZEMÉT!
    A Lush mindig kereste azokat a formai megoldásokat, amelyek lehetővé tették a csomagolás nélküli forgalmazást; ilyen például a szilárd sampon. (Az 55 grammos Lush samponkoronggal körülbelül annyiszor lehet hajat mosni, mint egy 250 ml-es flakon tartalmával.)
  • A szilárd termék nem tartalmaz vizet, így nincs szükség tartósító szerekre sem, és ez mind a környezetnek, mind a vásárlónak jobb.
  • Ha valaki kizárólag Lush szilárd sampont, hajbalzsamot, szappant és csomagolás nélküli dezodort, testápolót, fürdőgolyót, habfürdő- és masszázstömböt használ, akkor évente 40-45 műanyag palackkal kevesebbet használ föl.
  • A Lush által fölhasznált táskák, a fürdőgolyók csomagolása és a papírdobozok kizárólag újrahasznosított papírból készülnek.
  • A Lush fémdobozai 98%-ban újrahasznosított alumíniumból készülnek.
  • Egy Lush ajándékcsomag jelenleg így áll össze: pattogatott kukorica a töltőanyag, a csomagolópapír pedig újrahasznosított, akárcsak a címke és a termékismertető cédula. Mivel a tölteléknek használt pattogatott kukorica (Lush fejlesztés) 62%-kal könnyebb a papírnál, a szállítás megint csak energiatakarékos.
  • A Lush teljesen mellőzi a levegőbuborékos fóliát, és helyette 100% újrahasznosított papírcsomagolást alkalmaz a termékeknek a gyárból a boltig vezető útján.
  • A Lush arra ösztönzi vásárlóit, hogy minél kevesebb csomagolást igényeljenek, és lehetőleg használják újra a vásárláskor a papírzacskókat. Emellett ajánljuk az erős vászonzsákunkat is az ismétlődő vásárlásokkor.

 

Mit tehetünk?

  • Lehetőleg csomagolás nélküli terméket vásároljunk, például az új, szilárd halmazállapotú kozmetikumokat, vagy zöldséget és gyümölcsöt, fölösleges műanyag zacskók nélkül.
  • Ha a keresett cikk csomagolás nélkül nem vásárolható meg, kérdezzük meg az eladót a kereskedőt vagy a gyártót, hogy mi ennek az oka.
  • Szabaduljunk meg a fölösleges csomagolóanyagtól, és hagyjuk ott a pulton.

Go Green!

Üdítően zöld illat ökoharcosoknak, környezettudokosoknak és újrafelhasználó-barátoknak

A Go Green illat létrehozásával minél többek számára szeretnénk világossá tenni, hogy mi zöldek vagyunk. A zöld gondolkodás a kapzsi gondolkodás ellentéte. Az a lényege, hogy figyelnünk kell arra is, mi jó ennek a bolygónak, és nem csak arra, hogy mi jó nekünk. De ez nem jelenti azt, hogy zsákba öltözve, aszkétaként kellene tengődnünk. Egyáltalán nem! Hiszen a fenntarthatóság eszméje éppen azt sugallja, hogy örüljünk a csodálatos dolgoknak, amelyek körülvesznek minket, és élvezzük őket, ameddig csak lehet.

A Lush szerint a csomagolás: SZEMÉT!
A Lush szerint a csomagolás: SZEMÉT!

A Go Green grapefruit, bargamott- és narancsvirágolaj frissítő keveréke, egy csipetnyi nyugtató, füstös vetivertfűvel. Mindez az édeskömény, kakukkfű és cédrusfa növényillatával együtt olyan légkört varázsol köréd, hogy mindenki azt gondolja majd, épp most sétáltál ki az erdőből, karodon egy citrusfélékkel megrakott kosárral, és nem hiszik el, hogy zsúfolt vonaton utaztál, vagy egészen eddig kerékpároztál.


Szólj Te is hozzá!