A kerti eszközök már nem csak a polcra valók: hogyan találnak rá a vásárlók a webshopban?

Értékelve: 1x
(5.0 pont)

A webshopok népszerűsége óriási méreteket öltött az utóbbi években. Egyre többen rendelnek a netről, hiszen egyrészt kényelmesebb, másrészt olcsóbb is lehet, mintha a helyi áruházakban vásárolnának. Ez a trend pedig már nem csak az elektronikai cikkekre igaz, hiszen ma már kerti eszközöket, locsolókat, fűnyírókat és kerti bútorokat is előszeretettel rendelnek az internetről. Nézzük, hogyan találhatnak rá termékeinkre a potenciális vásárlóink!

Keresőoptimalizálással garantáltan érkezni fognak a vásárlók

A keresőoptimalizálás (SEO) célja, hogy a weboldalad minél jobb helyen jelenjen meg a Google és más keresők organikus (nem fizetett) találati listáján. Mivel a legtöbben az első néhány találat közül választanak, így kulcsfontosságú, hogy a kertészeti webáruházak a SEO-ra is kiemelt figyelmet fordítsanak. A tudatosan felépített keresőoptimalizálás nemcsak a látogatók számát növeli, hanem célzottan olyan felhasználókat hoz, akik kifejezetten kerti szerszámokat, gépeket vagy kiegészítőket keresnek.

Az előnyös helyezések megkaparintásához elengedhetetlen a célzott kulcsszókutatás, a SEO-barát termékleírások és kategóriaszövegek készítése, valamint a webáruház technikai részének optimalizálása is. Egy profin optimalizált kertészeti webáruház például a „benzines fűkasza” vagy a „láncfűrész” kulcsszavakra is legalább az első 5 találatban szerepel. Webshop SEO nélkül viszont szinte lehetetlen értékes helyezéseket elérni.

A PPC hirdetések szintén vásárlókat hoznak

A PPC (Pay Per Click) hirdetések – mint amilyen a Google Ads – azonnali megjelenést biztosítanak a keresési találatok élén. Ezek a hirdetések általában ugyanazokra a kulcsszavakra céloznak, amelyekre organikusan nehéz gyorsan jó helyezést elérni. Egy jól beállított kampány azonnali vásárlókat és konverziókat hozhat, ami különösen fontos lehet a szezonális termékek – például tavaszi kerti eszközök – esetén.

SEO vs PPC

Bár a PPC gyorsabb eredményeket szállít, minden egyes kattintás után fizetni kell. Egy-egy kattintás akár több száz forintba is kerülhet, de vannak olyan kulcsszavak is, amelyekért már több ezer forintot kell fizetni.

Ezzel szemben a SEO-ba fektetett munka hosszú távon ingyenes látogatókat biztosít, tehát egyetlen forintot sem kell fizetni a kattintások után. A legnépszerűbb webáruházak SEO és PPC kampányokat is futtatnak, azonban a kisebb költségvetésből gazdálkodó vállalkozásoknak inkább a kevésbé kockázatos keresőoptimalizálás jelenthet megoldást.

Gyakran a webshop SEO indítja be a forgalmat, a növekvő bevétel pedig később már PPC hirdetésekre is lehetőséget biztosít. Ugyan a SEO eredményeire lehet, hogy több hónapot is várni kell, viszont utána már stabil és kiszámítható forgalomra számíthatnak a webáruházak.

Mit jelent a remarketing?

A remarketing lehetőséget kínál arra, hogy újra elérjük azokat a látogatókat, akik már jártak a webshopunkban. Ezeknek a felhasználóknak testreszabott hirdetéseket jeleníthetünk meg, így emlékeztetve őket azokra a kerti eszközökre, amelyek iránt korábban érdeklődtek.

Hirdetéseink más weboldalakon és a közösségi médiában is megjelenhetnek a termékeink képeivel. Ez a módszer jelentősen növeli a vásárlás esélyét, hiszen azok is vásárolhatnak, akik még nem tették, továbbá a korábbi vásárlókat is visszacsábíthatjuk az oldalunkra.

Ugyan webshopot indítani könnyebb, mint valaha, de SEO és PPC nélkül alig számíthatunk vásárlókra. Ezek a marketingeszközök célzott forgalmat szállítanak számunkra, amennyiben tudatosan használjuk őket. Ha már elkészült a webáruházunk, semmiképp ne várjuk ölbe tett kézzel az eredményeket, hanem a lehető legrövidebb időn belül vágjunk bele a marketingbe, hogy még a következő kerti szezon előtt ránk találjanak a jövőbeli vásárlóink!