-
Autómosó
-
Eladó
-
Munkatársat keresünk Mérlegképes könyvelő pozícióba.
-
Kompresszor és vákuumszivattyú szerviztechnikus/karbantartó
-
Betonmixeres Sofőr
-
KERESKEDELMI MUNKATÁRS
-
TELEFONOS ÜGYFÉLSZOLGÁLATI MUNKATÁRS
-
Konyhai kisegítő, csomagoló munka nyugdíjasoknak (WHC07614)
2022. 05. 14
-
Hegesztő (WHC01783)
2022. 05. 13
-
Kitting műszakvezető
2022. 05. 13
-
Repülőtéri poggyászkocsi rendező munkatárs - Liszt Ferenc Repülőtér (BP_II_020405)
2022. 05. 16
-
Szerszámelőkészítő-Nagykanizsa (AIDe_2021_10_01_01)
2022. 05. 16
-
Targoncakezelő munkatárs - Nagykanizsa (NK_II_012403)
2022. 05. 16
- További állások »
- Álláshirdetés-feladás »
A laskagomba nálunk az 1960-as években került reflektorfénybe. Nagyüzemi termesztési technológiáját magyar szakemberek dolgozták ki, ezért gyakran emlegetik hungarikumként is. A kecskeméti Nagy László a magyar laskatermesztés öreg motorosa. Cége mára Európa egyik legnagyobb termesztőjévé nőtte ki magát. Évente 800 tonna laskagombát értékesítenek komoly piaci kihívások közepette, de túlélve a magyar gombatermesztés kritikus hullámvölgyeit.
A piaci kihívások folyamatosan növekszenek, hiszen nagyon erősek az olaszok, a hollandok, és jönnek föl a lengyelek is - összegzi a pillanatnyi helyzetet Nagy László, a Pilze-Nagy Kft. tulajdonosa. - Az Unióban szabad a kereskedelem, tehát, ha mi bármilyen gyengeséget mutatunk a szállításokban, akkor ott van mögöttünk a konkurencia, amely gyorsan pótolja a mi árunkat. A cég számára a versenyképesség megőrzése a folyamatos szállításban és a jó minőség biztosításában rejlik. - Azt szoktam mondani: a gombatermesztőnek egyetlenegy gondja van, miszerint az évben 52 hét van. Nekünk ugyanis minden héten ott kell lenni a piacon. Számunkra, akik Nyugat-Európába szállítjuk a termékeink nagy részét, ez azt jelenti, hogy ha sok gombánk van, és a piac történetesen keveset keres, azt is tudomásul kell venni. De ha kevés gombánk van, akkor is el kell menni 800-1500 kilométerre, mert a vevőt akkor is el kell látni legalább azzal a gombával, amivel rendelkezünk.
Magyar kutatók által kifejlesztett gomba
A 20 éves munka mellett az a nagy „vívmánya" a magyar laskatermesztésnek, hogy folyamatosan tud jó minőséget biztosítani. Ehhez van egy remek világfajtánk, a HK-35, amelyet magyar kutatók fejlesztettek ki. Ez világfajtává vált, és olyan beltartalmi értékekkel bír, amely lehetővé teszi a több száz, netán ezer kilométeres szállítást is, és még mindig friss marad.
![]() |
A vállalkozás nem a legmodernebb technológiát alkalmazza, de a magyar adottságokat maximálisan kihasználja. - A mi technológiánk fél-intenzívnek mondható, amely az itteni klimatikus viszonyokhoz alkalmazkodik. Az év nagy részében alacsony páratartalom, szélsőséges időjárás van. Ehhez alkalmazkodik az úgynevezett áthúzásos technológiánk, amivel nedves panelen húzzuk át a levegőt, és ezzel éltetjük a gombát. A piac nehezen fizeti meg a hi-tech technológiát a laskatermesztésben. Ezért okos kompromisszumot kell kötni annak érdekében, hogy gazdaságosan termelhessünk.
Csökken a nagybani piacok szerepe
A vállalkozás rengeteg időt és pénzt ölt fejlesztésekbe és kutatásokba, nem hiába. Ennek köszönhette, hogy a legnehezebb időszakokban, a 2000-es évek elején is talpon tudott maradni. - Akkor építettük fel a laskagomba alapanyaggyártó üzemünket, ugyanis a cég elérte a növekedési plafonját - veszi át a szót Somosné Nagy Adrienn, a kft. ügyvezetője. - Onnantól kezdve új terméket tudtunk értékesíteni, és ezzel az árbevételünk is növekedett. Ez a cég életében új fejezetet nyitott, és a pénzügyi alapjainkat megerősítette. A vállalkozás a termesztési hulladékot feldolgozó biogáz-üzem és a növényvédelmi technológiák kifejlesztése után most azt kutatja, hogyan és milyen gombát lehetne a leghatékonyabban eljuttatni a vásárlókhoz. - A mindennapi munka nem csak abból áll, hogy termelünk és eladunk - folytatja az ügyvezető. - Azt is látnunk kell, hogy egy év múlva, három év múlva, öt év múlva mit vár tőlünk a piac. Manapság a nagybani piacok szerepe csökken, és nekünk keresnünk kell azokat a csatornákat, amin keresztül el lehet érni a fogyasztót. Másrészt olyan termékeket tudjunk ajánlani, amire majd szükségük lesz a fogyasztóknak.