No SSO cookie

Egészséges zöldségek és gyümölcsök

Utolsó változtatás: 2011-10-05 | Első közzététel: 2011-10-05
(0/ 0)
Cikk nyomtatása » Cikk küldése »
Egészséges zöldségek és gyümölcsök
Az egészségünk megőrzéséhez az egészséges táplálkozás is hozzátartozik. Sokak számára, akik hosszú órákat töltenek a munkahelyükön, nehéz megtalálni az egyensúlyt, amely az egészséges táplálkozáshoz szükséges.

Zöldségek és gyümölcsök egészségünk védelmében

 

Az alábbi öt gyümölcs és zöldség beiktatása az étrendünkbe, azzal fog járni, hogy ritkábban keressük fel orvosunkat szív- és érrendszeri panaszokkal, és erősebb lesz az immunrendszerünk.

 

Sárgarépa


A többféle méretben fellehető, és erős narancsszínben pompázó zöldség rendkívül értékes az emberi szervezet számára. A sárgarépalé más zöldséggel és gyümölcssel kombinálva egy finom és természetes energiaforrás. A sárgarépa sok növényi rostot, A-vitamint és antioxidánst tartalmaz. Amennyiben naponta elfogyasztunk egy adag sárgarépát, jobb lesz a látásunk, és az emésztőrendszerünk is hasznát látja. Továbbá antioxidáns tartalma miatt csökkenti a rákos daganatok kialakulásának kockázatát.

 

Zeller


A történelem folyamán a zellert gyógyhatásai miatt alkalmazták, napjainkban többnyire a testsúlycsökkentő étrend egyik fontos tartozéka. Negatív kalóriatartalmú, ami azt jeleni, hogy a szervezetnek a zeller emésztéséhez több kalóriára van szüksége, mint amennyit az emésztés után kinyer belőle. Rostokban gazdag, és amellett, hogy serkenti az anyagcserét, jelentős szerepet játszik a vastagbélbetegségek megelőzésében.

 

Zeller

 

Sárgadinnye


E meglehetősen nagy antioxidáns-tartalmú gyümölcs erősíti az immunrendszert, és csökkenti a szívroham kockázatát. Sok C- és A-vitamint, valamint káliumot tartalmaz. A sárgadinnyét felhasználhatjuk desszertek készítéséhez, vagy ízletesebbé tehetjük vele a csirke- és halételeket.

 

Uborka


Nagymértékben tartalmaz növényi rostokat, különböző vitaminokat és ásványi anyagokat, beleértve káliumot, valamint a B-, C-, és K-vitamint. Az ecetes uborka majdnem minden étkezéskor felhasználható savanyúságként, azonban a befőzés során elveszti a létfontosságú tápanyagösszetételét. Éppen ezért többet teszünk az egészségünkért, ha friss uborkát fogyasztunk szendvicsekre téve vagy salátákba adagolva. A friss uborka jelentős mennyiségű C-vitamint tartalmaz, éppen ezért az immunrendszerünk erősítésére ez az egyik legkiválóbb választás.

 

Kukorica


Kukorica

 

Az egyik legnagyobb mennyiségben termesztett és legtöbbet fogyasztott zöldség a kukorica. Az élénksárga színű csemegekukorica kiváló lutein- és folsavforrás, amely bizonyítottan javítja a látást és megelőzi a látásvesztést. A főtt kukorica a szemre gyakorolt jótékony hatásai mellett egy ízletes csemege is.

 

Tervezzünk meg egy egészséges étrendet!


Egészségünk megőrzése érdekében étrendünk összeállításánál figyeljünk arra, hogy az minél változatosabb színű és tápanyagértékű élelmiszerekből álljon. Ezekkel a finom és egészséges élelmiszerekkel táplálkozva egészségesebbek leszünk, ugyanakkor nem lesz szükségünk kávéra meg energiarudacskákra.


Szólj Te is hozzá!