Folytatódik a minőségi pálinkafogyasztás népszerűsítése
Idén is folytatódik a hazai gyümölcs- és törkölypálinka presztízsépítését célzó kommunikáció. Míg a tavalyi év kampánya igyekezett megszabadítani a pálinkaképet az elmúlt évtizedek alatt rárakódott negatív képzettársításoktól, az Agrármarketing Centrum 2009-ben az egyik legfontosabb magyar termék mögött rejlő misztikumra, a gyümölcsben rejlő titok felvillantására koncentrál.

Mintegy három éve kezdődött el az a folyamat, amelynek célja, hogy megváltoztassa az egyik legfontosabb hungarikumhoz, a pálinkához való általános fogyasztói hozzáállást. A projektgazda AMC elsődleges célja természetesen nem az, hogy több szeszesitalt vásároljanak a fogyasztók, hanem hogy tudatos fogyasztásra ösztönözze a hazai pálinkaélvezőket, így arra bíztat, hogy a silány helyett mindig a jobb minőséget válasszák. Célja továbbá, hogy a vásárlók előnyben részesítsék a pálinkát a külföldi szeszesitalokkal szemben.

 

Pálinka plakát

 

A magyar pálinka versenyképességének megteremtése két évvel ezelőtt a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium (FVM), az Agrármarketing Centrum (AMC) és a szakmai szervezetek összefogásával indult. A szervezetek közös stratégiát készítettek, amelyben a hazai gyümölcs- és törkölypálinka presztízsének emelését, a pálinka imázsának javítását, valamint nemzeti italként való pozicionálását tűzték ki legfontosabb célként a közösségi marketing eszközeivel.

A folyamat első lépéseként felmérték a hazai piacot annak érdekében, hogy a pálinkához kapcsolódó üzenetek a valós igények ismeretén alapuljanak, és alkalmasak legyenek a célcsoport hatékony megszólítására. A 2008-as kampány célja minderre alapozva a pálinka imázsának átalakítása volt, vagyis az italhoz köthető negatív megítélések leválasztása a termékről.

Az idei évben a pálinka fogyasztásának új alapokra helyezése, az ital divatossá, „trendivé" tétele fogalmazódott meg legfontosabb célként.

 

Nyakkendős pálinka plakát

 

Az AMC kampánya - ennek megfelelően - igyekszik megmutatni a termék misztikumát, a kulturált fogyasztásra ösztönző mögöttes értékrendszert. A köztéri eszközökkel és online felületekkel operáló kampány üzenete, kreatív formavilága, valamint a vásárlást ösztönző PR-eszközök közös, szinergikus hatása mind a „titok", a „rejtett érték" üzenetét hivatottak eljuttatni a fogyasztóhoz.

A kampány egyik eszközeként a www.palinkaoldal.hu oldalon hamarosan elérhető Pálinkajellemek alkalmazás segítségével mindenki megtalálhatja a személyiségéhez leginkább passzoló pálinkafajtát, ezzel is sugallva, hogy amiképpen az embereknek, a pálinkáknak is önálló személyiségük van. A decemberben megrendezendő Pálinkaakadémia és mixerverseny pedig az ital széles körű felhasználhatóságának üzenetét hordozza, összekapcsolva a koktélok csillogó világát a pálinka nemes, meghatározó vonásaival. E rendezvényen az ország leghíresebb mixerei mutatják be egy-egy eredetvédett pálinka köré álmodott koktélkülönlegességeiket.

A tavalyi és az idei kampány is elsősorban azt a célt szolgálja, hogy mind szélesebb körben váljanak ismertté a pálinka vitathatatlan értékei, amelyek pozitív irányba befolyásolhatják az italhoz kapcsolódó attitűdöket, valamint a pálinka mint nemzeti ital imázsát.

Megosztás

Édenkertész válaszol

Mi ez a szobanövény és hogyan szaportható?

A legtöbb dracéna faj légbujtással szaporítható.

Részletek »

Fotójáték

Legfrissebb fotó:

Hortenzia

Kvízjáték

Aktuális játékunk:

Jelenleg nincs még új játékunk!

Eseménynaptár

Szaknévsori ajánló profi kiváló ügyfeleink közül Regisztráljon Ön is

1172 Budapest, Szikra u. 1.
6300 Kalocsa, Malom u. 27.
1021 Budapest, Budakeszi út 95.
7763 Egerág, Kertész dűlő 595.