-
Nemzetközi gépjárműezető állás
-
Takarító
-
Tejelő szarvasmarha telep- telepi munkás
-
fogászati szakasszisztens
-
Óvodai kertész
-
Elektronikai műszerzés
-
Árúterítő, gépkocsivezető
-
Porfestő
2024. 04. 22
-
Project Procurement Manager for Controls & Digitalization
2024. 04. 23
-
Contact Center Ügyfélszolgálati Tanácsadó I Budapest Ix.
2024. 04. 25
-
Gyorséttermi Diákmunka A Burger King-Ben. - Sopron
2024. 04. 26
-
Gyorséttermi Diákmunka A Burger King-Ben. - Zalaegerszeg
2024. 04. 26
-
Nyári adminisztrációs munkatárs
2024. 04. 26
- További állások »
- Álláshirdetés-feladás »
2009 a gyümölcságazatnak „gyenge, rossz, nehéz éve" volt, egyrészt a gazdasági válság, másrészt a klimatikus viszonyok miatt.
A konzervipari, hűtőipari és üdítőital-gyártási területen az üzemek 2009-ben az egy évvel korábbiakhoz képest kevesebb gyümölcsöt dolgoztak fel, a gyümölcstermékek feldolgozott formában való értékesítése tavaly a 2008-as szinthez képest mintegy 30 százalékkal csökkent. Szabó József szerint a fogyasztáscsökkenés hatására a magyar termelők kevesebb fejlesztést tudtak végrehajtani, s csökkent az új telepítések száma is.
Az ágazat számára a 2009-es év a klimatikus viszonyok miatt is nehéz volt, hiszen a márciustól szeptember végéig tartó vegetációs időszakban rendkívül száraz időjárás mutatkozott az országban: az is előfordult, hogy a termés „rásült" a fára.
A szárazság kevés termést és kevés rügyet eredményezett tavaly.
Emiatt megtörténhet, hogy Magyarországon idén a tavalyinál kevesebb gyümölcs terem, ám ezt - és hogy a gyümölcsösök miként teleltek át - csak a virágzás után lehet pontosan megállapítani. A magyarországi gyümölcstermelők anyagi kondíciói idén is nehezek: sem 2008-ban, sem 2009-ben nem volt nyereségtartalom, és gyenge a termelők hitelképessége is. Úgy vélte, a gyümölcspiachoz képest a magyarországi zöldségpiaci szektor jobb helyzetben van, hiszen ott gyorsabban tudnak alkalmazkodni a piaci körülményekhez. A Kecskemét, Szentes, Mórahalom tengelyen lévő termelő és értékesítő szövetkezetek (TÉSZ) jó beszállítási lehetőséggel bírnak, hiszen koncentrált kínálatot tudnak biztosítani a magyarországi éves zöldség- és gyümölcstermés mintegy 60 százalékát forgalmazó nagy kereskedelmi láncoknak.