Ingyen almakostoló 7 áruházláncnál
Minőségi magyar alma fogyasztására buzdítanak az áruházláncokban, ugyanis jelentősen lecsökkent az elmúlt években az egy főre jutó almafogyasztásunk. Helyszínek és időpontok.

Az Agrármarketing Centrum, a Földművelésügyi Minisztérium, a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara, a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal és hét kereskedelmi áruházlánc az almafogyasztást népszerűsítő promóciós programot indít. A kampány célja, hogy felhívja a fogyasztók figyelmét a kiváló minőségű hazai almára, és megismertesse a vásárlókkal a gazdag fajtaválasztékot. Az áruházláncok üzleteiben október 27-től december 10-ig, hét héten át lehet kóstolni, megismerni a minőségi, finom hazai almákat.

 

ingyen_alma_helyszinek_02

A kampányban hét áruházlánc – az ALDI, az Auchan, a CBA, a Lidl, a METRO, a SPAR és a TESCO – vesz részt.

Mint a promóciós kampányt indító 2016. október 27-i budapesti sajtótájékoztatón Czerván György agrárgazdaságért felelős államtitkár hangsúlyozta: „Az alma beltartalmi értékei alapján a legharmonikusabb és legkiegyensúlyozottabb összetételű gyümölcsünk. Ennek ellenére, míg a hazai almafogyasztás korábban évente mintegy 30 kg/fő volt, ma már ennek csak a fele. Táplálkozási, egészségügyi szempontból napi 1-3 alma fogyasztása ajánlatos. A fogyasztás ösztönzésére a Földművelésügyi Minisztérium a 2016/2017. tanévben is meghirdette az iskolagyümölcs- és iskolazöldség-programot, amelyhez 2 157 iskola 551,5 ezer tanulóval csatlakozott, így a részvétel 94 százalékos. A megvalósításra 3,98 milliárd forint uniós és nemzeti támogatást biztosítunk. A termékek közül a legnépszerűbb az alma, amely az összes kiosztott termék kétharmadát teszi ki. A program mintegy 3000 tonna almának jelent biztos piacot évente. Az almafogyasztásunk növelésével azonban nem csupán az egészségünk védelméhez járulunk hozzá, hanem a mintegy 7500 hazai almatermelő jövedelmi helyzetének javulását, munkahelyek megtartását is elősegítjük, hiszen az alma nagy kézimunka igényű kertészeti kultúra. Hazánkban az almaültetvények területe 32 800 hektár, ezzel Európában a hatodik legnagyobb almatermelő ország vagyunk. Az almaültetvények területe az összes gyümölcstermesztő terület több mint harmadát teszi ki. A termésmennyiségét tekintve is a legfontosabb gyümölcsünk.”

Lipcsey György, az AMC ügyvezetője elmondta: „Évek óta rendszeresen szervezünk alma fogyasztásösztönző kampányokat, de örvendetes, hogy idén minden korábbinál szélesebb együttműködésben, a szakmai szervezetek és hét kereskedelmi áruházlánc bevonásával valósul meg a program. A promóció célja nem csupán az, hogy felhívja a figyelmet a helyi termékekre, ösztönözze a fogyasztást, hanem bemutassa, hogy milyen sokféleképpen használható fel az alma és milyen változatos almafajták vannak. Külön öröm, hogy – ahogyan a nyári dinnye fogyasztásösztönző kampánynál is – egyre több kereskedelmi áruházlánc csatlakozik, és nemcsak aktívan részt vesz a kóstoltatásokban, de saját kommunikációs csatornáin keresztül is támogatja a közös célok elérését.”

alma_promo

Győrffy Balázs, a NAK elnöke kiemelte: „Az induló kampány a hazai almatermelők piacainak stabilizálását szolgálja. Az alma a mérsékelt égöv legnépszerűbb gyümölcse, melynek fogyasztása segíti az egészség megőrzését. Fontos, hogy a fogyasztók friss és jó minőségű hazai almát tudjanak vásárolni, ami hozzájárulhat a termelői árak stabilizálásához. A széles körű áruházlánci kóstoltatással elsődleges cél a hazánkban termesztett fő almafajták megismertetése, illetve ehhez kapcsolódóan az étkezési alma arányának növelése a hazai termelésben.”

Jordán László, a NÉBIH elnökhelyettese hangsúlyozta: „Hivatalunk elkötelezett amellett, hogy a vásárlók kosarába biztonságos és kiváló minőségű termékek, köztük ízletes hazai almafajták kerülhessenek.” A hatósági ellenőrzésekkor mindent megtesznek annak érdekében, hogy kiszűrjék a rossz minőségű, ismeretlen eredetű vagy kockázatos termékeket. Emellett azonban fontosnak tartják, hogy a lakosság tudatos vásárlóként élje mindennapjait, el- és felismerje a minőséget. Ez ugyanis elengedhetetlen ahhoz, hogy napjaink túlzsúfolt termékkínálatában a kiváló hazai termékek érvényesülhessenek. A kampány is e szemléletet tűzte zászlajára, ezért is döntött úgy a NÉBIH, hogy saját szemléletformáló kampányaink kiegészítéseként csatlakozik a kezdeményezéshez.

 

almak

 

Ledó Ferenc, a FruitVeB elnöke kiemelte: „A magyar zöldség-gyümölcs ágazat szakmaközi szervezeteként fontos feladatunk az ágazat közösségi marketingjének szervezésében való részvétel is. A nemzetközi „5 a Day” programhoz kapcsolódva működtetjük a magyar zöldség-gyümölcsfogyasztást ösztönző programot "Naponta 3x3 félét" néven. Küldetésünk, hogy hozzájáruljunk a lakosság egészséges zöldség-gyümölcs ellátásához, ezért örömmel csatlakoztunk a fogyasztást ösztönző kampányhoz. Hisszük, hogy az ilyen rendezvény sikeresen képviseli tagjaink erőfeszítését az egészséges élelmiszer előállításában, és hozzájárul az egészségtudatos táplálkozási szokások kialakításához.”

A kampányban résztvevő hét kereskedelmi áruházlánc – az ALDI, az Auchan, a CBA, a Lidl, a METRO, a SPAR és a TESCO – egyöntetűen elkötelezett a hazai beszállítók, termékeik, illetve azok népszerűsítése iránt. Az áruházláncok budapesti és vidéki üzleteiben 2016. október 27-tőldecember 10-ig, hét héten át lehet kóstolni, megismerni a kiváló minőségű hazai almákat.

Megosztás

Hozzászólások

Édenkertész válaszol

Szobafikuszom kisebb leveleket hajt. . .

Átültetés vagy tápoldatozás segíthet. . .

Részletek »

Kvízjáték

Aktuális játékunk:

Jelenleg nincs még új játékunk!

Eseménynaptár

Szaknévsori ajánló profi kiváló ügyfeleink közül Regisztráljon Ön is

1172 Budapest, Szikra u. 1.
6300 Kalocsa, Malom u. 27.
1021 Budapest, Budakeszi út 95.
7763 Egerág, Kertész dűlő 595.