Téli egészségbombáink a savanyúságok: probiotikumok, antioxidánsak és még diétásak is
Mindannyian tapasztaltuk már, hogy a nehéz, főként húsos ételek mellé jól jön egy kis savanyúság, amely segíti a gyomorban található emésztőnedvek munkáját, megkönnyítve az emésztést. A savanyúságok emellett értékes rostokkal és főleg, ha hőkezelés nélkül készültek, vitaminokkal ajándékozzák meg a szervezetet.

Ha stresszes a napod, egyél egy kis savanyúságot

A fermentált élelmiszerek fogyasztása egy olyan bélreakciót eredményez, amely a US National Library of Medicine-ben közölt tanulmány szerint stressz- és szorongásoldó hatással bír. - írja a hazipatika.hu Egy korábbi, 700 diákot vizsgáló tanulmány eredménye azt mutatta, hogy azon tanulók, akik fermentált élelmiszereket ettek kevésbé szorongtak a mindennapokban. A joghurtokban, a savanyú uborkában vagy a savanyú káposztában fellelhető probiotikumok megváltoztatják a bél környezetét: a bennük lévő jó baktériumok megnövelik a GABA (gamma-amino-vajsav) nevű kémiai anyag szintjét szervezetünkben. A GABA egy olyan neurotranszmitter (ingerületátvivő anyag), amelynek szorongást feloldó hatása van. Ebből gyakorlatilag az következik, hogy a fermentált élelmiszereknek direkt szorongás-oldó, nyugtató hatása van, ami a beleken keresztül érvényesítenek."

savanyusagok_probiotikum_antioxidans

 

A savanyúságok diétásak

A legtöbb savanyúság kifejezettem diétásnak mondható:  alacsony a kalóriaértékük, fogyasztásuk hozzájárul a jóllakottság érzéséhez. Rost és probiotikum tartalmuk munkára fogja az emésztőrendszert, emésztésük több kalóriát éget el, mint sok energiadús élelmiszer.

További fogyókúrás trükk, hogy a savanyú íz hatására kevésbé kívánjuk az édességeket. Ezért ha nehezen megy a leszokás az étkezés utáni desszertről, érdemes savanyúsággal befejeznünk az ebédet.

uborka_nyugtat

 

Kedvenc téli savanyúságaink és vitamintartalmuk

Csalamádé: Édeskáposzta, uborka, sárgarépa, zöld paradicsom, paprika, vöröshagya sóval, mustármaggal, babérlevéllel és borssal ízesített savanyúság mix.  A magyarok egyik kedvence.

Ecetes uborka: A-, B1-, B2-, B6- és C- és E-vitaminban, kálium tartalma jelentős. Vízhajtó, görcsoldó hatású, diétás

Céklasaláta: A, B, C vitaminban , karotin és folsav forrás - kiváló antioxidáns

Almapaprika:  magas C-vitamin tartalmú, izzasztó, zsírégető hatású, probiotikum

Savanyúkáposzta: legfontosabb téli C-vitamin forrásunk (20mg/100g), emellett B-vitaminban is gazdag - diétás, probiotikum

savanyu-kaposzta-vitamintartalma

Így készül házilag a savanyú káposzta>>


Megosztás

Édenkertész válaszol

Milyen növényeket ültethetek diófa alá?

A kiválasztott árnyéki növények nevelhetők a diófa alatt. Fontos azonban gondoskodni arról, hogy a lehető legtöbb fényt juttassuk nekik, amit a diófa ágainak felfelé terelésével (metszéssel) érhetünk el

Részletek »

Fotójáték

Legfrissebb fotó:

Illatoznak

Kvízjáték

Aktuális játékunk:

Jelenleg nincs még új játékunk!

Eseménynaptár

Szaknévsori ajánló profi kiváló ügyfeleink közül Regisztráljon Ön is

2600 Vác, Cserhát u. 13.
1172 Budapest, Szikra u. 1.
6300 Kalocsa, Malom u. 27.
1021 Budapest, Budakeszi út 95.