20 szuperélelmiszer, minden napra válasszunk belőlük!
Az egészségtudatos étkezésben kiemelt szerepet kapnak a következő szuperélelmiszernek nevezett alapanyagok, gyümölcsök, zöldségek, amelyek tápanyag-összetételük révén több egészségügyi előnyt nyújtanak más termékekhez képest.

1. Lencsefélék

Bővelkednek növényi eredetű fehérjében, rostban, magnéziumban, káliumban, folsavban.  A csökkentett hústartalmú érkezés legfontosabb helyettesítői. Hetent többször fogyasszuk.

2. Hajdina

Gluténmentes gabonapótló, hosszú időre biztosítja az energiát a szervezet számára, vitaminokban, ásványi anyagokban, rostban gazdag. Hajdináról bővebben>>

3. Quinoa

Quinoa, az éltető gabona, minden a számára szükséges aminosav megtalálható benne, ezenkívül mangán-, magnézium- és foszfortartalma is jelentős.

4. Zab

A vízben oldódó rostok legjobb forrása. Segít a koleszterinszint csökkentésében, alacsony glikémiás index jellmezi.

szuperelelmiszer_huvelyesek

5. Babfélék

A lencse mellett a másik legfontosabb húspótló, gabonával együtt fogyasztva a növényi fehérjék teljes skáláját biztosítja számunkra.

6. Szezámmag

A benne levő vitaminok ásványi anyagok elősegítik az immunrendszer működését, beállítja a koleszterinszintet, antioxidáns. Együnk rendszeresen, megéri>>

7. Chiamag

Antioxidáns, gyulladáscsökkentő és energiafokozó rostokban gazdag, ahogy magas omega-3 zsírsavtartalma. Tejmentes diétában kiváló kálciumforrás.

szuperelelmiszer_magvak

8. Kendermag

Növényi fehérjeforrás tele cinkkel, magnéziummal és kalciummal.

9. Mandula

A mandula sokoldalúan felhasználható mogyoróféle: E-vitaminban, kalciumban gazdag. Liszt és tejpótló ital készíthető belőle.

10. Dió

Gazdag fehérjékben, csökkkenti a koleszterinszintet, és a mindennapi stresszt.

11. Kakaó

Nem csak az örömérzetünket fokozza egy kis magas kakaótartalmú csokoládé, tele van antioxidánssal is.

12. Kókuszzsír

Antioxidáns, gombaölő hatású, laurinsav tartalma erősíti az immunrendszert. Sütéshez-főzéshez, energiafalatok készítéséhez mint kötőanyag használhatjuk.

szuperelelmiszer_afonya

13. Áfonya

Az egyik legegészségesebb bogyósgyümölcs, antioxidáns, javítja a szív, a szem működését és a memóriát. Hogyan gyógyt az áfonya?

14. Gojibogyó

Vas és béta-karotinban gazdag, vérszegénységben szenvedők naponta rágcsáljanak el belőle néhány szemet. Goji>>

15. Avokádó

Avokádó az igazi szuperzöldség, tele antioxidánsokkal és egészséges zsírsavakkal, gazdag rostban kiemelkedő kálium, magnézium és E-vitamin tartalma.

16. Fodros kel

A káposztafélék egyik legegészségesebb faja, antioxidáns, vas, rost és kalcium lakozik a rojtos levelek közt.

szuperelelmiszer_kel

17. Cékla

Igazi téli vitaminbomba, vérnyomáscsökkentő és a szív működését elősegítő zöldség. Méregteleníti a szervezetet, böjtöléskor megkerülhetetlen.

18. Spirulina (alga)

A spirulina nagy része (60-70%) fehérje, rengeteg vas, kalcium és vitamin tárháza. Egészségessé teszi a bőrt és támogatja az immunrendszert. Nem csak húsmentes diétában szuper fehérjeforrás. Még több alga>>

19. Tojás

Könnyen emészthető fehérjét és aminosavakat tartalmaz, a C-vitaminon kívül szinte minden létező vitamin fellelhető benne. Az egyik legáltalánosabb omega-3 zsírsav forrásunk, amely a szív- és az idegrendszer támogatója.

20. Brokkoli

Az egyik legtöbb fehérjét tartalmazó zöldség, kiegszítve vitaminokkal és antioxidánsokkal. Megelőzi a szívproblémákat, jótékonyan hat a szaporodási szervrendszerre.

 

Megosztás

Édenkertész válaszol

Sugárarália nevű szobanövényem ami kinőtte a szobát. Valahogy ketté kéne vágom, de szeretném, ha mindkét része túlélné. . .

Érdemes megpróbálkozni a légbújtással, amelynek fázisai lépésről-lépésre itt olvasható:

Részletek »

Fotójáték

Legfrissebb fotó:

Napraforgó

Kvízjáték

Aktuális játékunk:

Jelenleg nincs még új játékunk!

Eseménynaptár

Szaknévsori ajánló profi kiváló ügyfeleink közül Regisztráljon Ön is

1172 Budapest, Szikra u. 1.
6300 Kalocsa, Malom u. 27.
1021 Budapest, Budakeszi út 95.
7763 Egerág, Kertész dűlő 595.