Gránátalma pucolása és csíráztatása egyszerűen

5

Összeszedtünk néhány hasznos tanácsot a gránátalma pucolásával és csíráztatásával kapcsolatban, hogy egyre többet ehessünk ebből a szuperegészséges gyümölcsből, ami ellát minket vitaminnal és ásványi anyagokkal, csökkenti a rossz koleszterint és véd a rák kialakulása ellen is.

Egyre népszerűbb itthon is a gránátalma, amiről szinte mindenki tudja, hogy szuper antioxidáns és nagyon egészséges. Már itthon is szinte minden szupermarketben megvehetjük, azonban sokakat elriaszt a fogyasztásától már az a tény is, hogy nehéz megpucolni és ragadós, élénk színű levével összefröcsköljük a konyhát.

Gránátalma pucolása

Az interneten sokan osztogatnak - gyakran egymásnak teljesen ellentmondó - tanácsot a pucolásáról, van aki szerint tilos félbevágni, mások szerint pedig ez az egyetlen megoldás. Tapasztalataink szerint ha félbevágjuk a gyümölcsöt, a bíborvörös lé folyik a gyümölcsből, így nem érdemes ezt a módszert alkalmazni.

Sokkal célravezetőbb, ha úgy nyitjuk meg, hogy csak a csúcsát vágjuk el egy éles késsel, a korona alatt. Ekkor feltárulnak a szemcséket elválasztó vékony hártyák: ezek mentén vágjuk végig a gránátalma héját vékonyan. Ezután a vágások mentén kézzel szétválasztjuk a darabokat.

pexels-zvika-smaya-3119603

A vékony - keserű ízű - hártyákat is megehetjük, mert hasznos anyagokat tartalmaznak a szervezetünk számára, de sokan inkább - érthető módon csak a bíborvörös, édes szemcséket választják, amiket ujjbeggyel finoman lepergethetünk a hártyákról. Többen tanácsolják, hogy a vízben könnyebben ki lehet nyerni a szemcséket a hártyák és megmaradt héj-darabok közül, mert ez utóbbi részek a víz tetején fognak lebegni, így a vízzel együtt leönthetjük ezeket és csak a finom magok maradnak.

Gránátalma fogyasztása - egy igazi superfood

A gránátalmának három olyan tulajdonsága is van, ami miatt különösen egészséges. A sok vitamin és ásványi anyag (kalcium, magnézium, foszfor, kálium, nátrium, C-vitamin, folát, kolin, K-vitamin) mellett növényi szterint tartalmaz, ami gátolja a koleszterin felszívódását a bélrendszerből, csökkentve ezzel a "rossz" és az "össz" koleszterin szintjét.

pexels-hitesh-choudhary-1115812

Egyedül a gránátalmában található meg a legerősebb antioxidáns aktivitással bíró punicalagin nevű polifenol, ami védi a zsírsavakat az oxidációtól és fokozza a vas felszívódását a szervezetben. A gránátalma természetes forrása az ellagsavnak is, ami véd a rák kialakulása ellen, elpusztítja a rákos sejteket, gátolja a kialakulásukat, valamint megállítja az osztódásukat.

Gránátalma csíráztatása

A gránátalmával "kertészkedhetünk" is a téli időszakban, a tél közepe ideális a magok csíráztatásához, hogy később saját gránátalma fánk lehessen a kertben. A bíborvörös szemcsékről eltávolítjuk a gyümölcshúst és az így nyert magokat megszárítjuk.

A virágfölddel feltöltött csíráztató tálcába 6-7 cm mélyre ültetjük a magokat, tégelyenként 1-1 darabot. Ügyelni kell, hogy mindig nyirkos legyen a talaj és gondoskodjunk fényről is, legyen az ablakpárkány, vagy valamilyen mesterséges fényforrás. Ideális esetben 6 hét alatt csiráznak a gránátalma magjaink és a tavasz közeledtével elkezdhetjük őket kiszoktatni a szabadba, néhány órára kivihetjük őket a naposabb időszakokban.

értékelés