A 10 legtáplálóbb zöldség - 1. rész
A zöldségek gazdagok ásványi anyagokban és vitaminokban, amelyek szükségesek az egészséges életmód fenntartásához. Következésképpen, a zöldségek a természet egyik legtáplálóbb ételei. Íme, néhány a legtáplálóbbak közül!

A 10 legtáplálóbb zöldség bemutatása - 1. rész

 

Gyermekkoromban eléggé válogatós voltam, ezért tisztán emlékszem azokra a jelenetre, amikor édesanyám addig nem engedett felállni az asztaltól, amíg a tányéromon lévő zöldségek mind „el nem tűntek". Arra már nem emlékszem, hogy mikor kezdtem el megszeretni a zöldségeket, de azt biztosan tudom, hogy ma már nagy rajongójuk vagyok.

Igen, az anyukámnak teljesen igaza volt, amikor olyan szigorú volt a zöldségek megkedveltetésében, mivel ezek a természet legtáplálóbb ételei.

 

A sárgarépa

 

 

Egy csészényi répában óriási mennyiségű (34317 egység) A-vitamin van, így ez a zöldség a leggazdagabb az A pro-vitamin karotinban, egy olyan növényi tápanyagban, amely segít a látás megóvásában, és csökkenti a szívbetegség és bizonyos daganatos megbetegedések veszélyét. Ez a narancssárga gyökerű zöldség szintén magas C és K vitaminban, ezen kívül diétás rostokat, káliumot és B komplexet, mangánt, molibdént, foszfort, magnéziumot és folsavat tartalmaz.

 

Az édesburgonya

 

 

Egy csésze főtt édesburgonya héjával együtt béta-karotin formájában nagyszerű A-vitamin forrás, mivel 13107 egységet tartalmaz ebből az erős antioxidánsból. Ugyanakkor nagyon sok benne a mangán, a C-vitamin, a B6 vitamin, az ásványi réz, a rostok, a kálium és a vas. A lila húsú édesburgonya gazdag antioxidánsban és az édesburgonyafélék közül ennek a legmagasabb az antioxidáns aktivitása.

 

A paradicsom

 

 

A paradicsomban több mint 20 féle vitamin és ásványi anyag található. Egy csésze érett piros paradicsom nagy mennyiségű A, C és K vitamint tartalmaz. Nagyon jó molibdén, kálium, mangán, króm, B1 és B6 vitaminforrás. Ugyanakkor tartalmaz még folsavat, rezet, vasat, B komplexet és más fontos tápanyagokat. A paradicsom közismert a likopén tartalma miatt is, ami egy olyan növényi tápanyag, amelynek antioxidáns és rák-megelőző tulajdonsága is van.

 

A szójabab

 

 

A szójabab napjaink egyik legtöbbet kutatott egészség-megőrző zöldsége a világon. Egy csésze főtt szójabab kitűnő mennyiségű molibdénnel, triptofánnal, nagy mennyiségű mangánnal és proteinnel, és több mint 10 olyan nélkülözhetetlen tápanyaggal látja el a szervezetünket, mint például az omega 3 zsírsavval, rostokkal és káliummal. Egy csésze szójabab biztosítja a napi protein szükséglet több mint 50%-át.

 

A cikk folytatása >>

Megosztás

Hozzászólások

Édenkertész válaszol

Mikor és hogyan kell ültetni a csicsókát?

A csicsóka ültetési ideje októbertől május elejéig tart, de a legjobb március végén ültetni.

Részletek »

Fotójáték

Legfrissebb fotó:

Gloxínia

Kvízjáték

Aktuális játékunk:

Jelenleg nincs még új játékunk!

Eseménynaptár

Szaknévsori ajánló profi kiváló ügyfeleink közül Regisztráljon Ön is

1172 Budapest, Szikra u. 1.
6300 Kalocsa, Malom u. 27.
1021 Budapest, Budakeszi út 95.
7763 Egerág, Kertész dűlő 595.