A 10 legtáplálóbb zöldség - 2. rész
A legtáplálóbb zöldségek közé tartozik még a brokkoli, a fodros kel, a kelbimbó, a spenót és a csemegepaprika sok más zöldséggel együt. Ebben a részben hat másik zöldséget vizsgálunk meg, és megtudhatjuk, hogy miért tartoznak a legtáplálóbb zöldségek közé!

A 10 legtáplálóbb zöldség bemutatása - 2. rész

 

A spárga



Ez a szinte levél nélküli, a liliomok családjába tartózó, zöld húsos hajtásokkal rendelkező növény már az ókorban is ínyencségnek számított. Egy csésze főtt spárga nagyszerű A, C, K vitamin és folsavforrás. Több mint 10 féle vitamint és ásványi anyagot tartalmaz, például a B komplexet, káliumot és rostokat. A második századbeli Galen nevű orvos úgy írta le a spárgát, mint „tisztító és gyógyító növény".

 

A csemegepaprika

 

 

A gyönyörű formájú és fényesen sima külsejű, a sok színben pompázó csemegepaprika olyan, mint a zöldségvilág Karácsonyi dísze. Egy csésze szeletelt nyers paprika 5244 mg A-vitamint tartalmaz, ami a napi szükséglet több mint 100%-a. Ugyanakkor nagyszerű C és B6 vitaminforrás, valamint rostok, molibdén, mangán és folsav is található benne.

 

A spenót

 

 

 

A spenót egy olyan tápanyag kincs, amely több mint 35 nélkülözhetetlen vitamint és ásványi anyagot tartalmaz. Egy csésze főtt spenótban több mint 12 fontos tápanyag található. A napi szükségletű A-vitamin háromszorosával és a K-vitamin 100%-ával látja el a szervezetünket, hiszen 1023 mcg tápanyagot tartalmaz. Ebben a zöldségben több mint 12 flavonoidot azonosítottak.

 

A kelbimbó

 

 

 

Egy csésze főtt kelbimbó kitűnő C és K vitaminforrás, valamint nagy mennyiségű B komplex, folsav, rost, kálium és A-vitamin található benne, ami a természetben található egyik legfontosabb antioxidáns. Ez a kisméretű káposztaszerű zöldség nagyon gazdag E-vitaminban, kalciumban és rézben. A tanulmányok kimutatták, hogy az olyan keresztesvirágú zöldségek, mint például a kelbimbó, a brokkoli, a káposzta és a karfiol nagy mennyiségű fogyasztása, csökkenti a rákos megbetegedések előfordulását, beleértve a tüdő-, a vastagbél-, a mell- és a petefészek rákot.

 

A brokkoli

 

 

A brokkoli már a Római birodalombeli olaszok körében is egyedülállóan értékes ételnek számított. Egy csésze főtt brokkoli kiváló mennyiségű A, C és K vitaminnal, folsavval és rostokkal látja el a szervezetünket. Ezen kívül tartalmaz még 505 mg káliumot és 102 mg foszfort. Nagyon gazdag vasban, cinkben, E-vitaminban, B komplexben és több mint 20 más fontos tápanyagban. A brokkolit ehetjük nyersen, főzve vagy párolva. A párolás, a mikrohullámú sütés és a rázva sütés ajánlott, hogy nehogy eltűnjenek belőle a rákellenes összetevőik.

 

A fodros kel


 

A leveles kelként is ismert fodros kel nagyon tápláló és antioxidánsokkal tele zöldség. Egy csésze sült, főtt vagy szárított, só nélküli fodros kel 1062 mcg K-vitamint és 9620 egység A-vitamint tartalmaz, a napi szükséglet majdnem kétszeresét. Nagyszerű C-vitamin és mangánforrás, valamint nagy mennyiségű rostot, rezet, kalciumot és káliumot tartalmaz. A növényi tápanyagok között szerepel a glükozinolát és a flavonoid, ugyanakkor közismert a karotinoid tartalma, főleg a lutein és zeaxanthin anyagok miatt.

 

<< A cikk első része

Megosztás

Hozzászólások

Édenkertész válaszol

Milyen növény? Megjelent a kertben, két helyen. Gyanítjuk, hogy gyom.

Hasindító kutyatej vagy vakondfű. . .

Részletek »

Fotójáték

Legfrissebb fotó:

Meleg igérete

Kvízjáték

Aktuális játékunk:

Jelenleg nincs még új játékunk!

Eseménynaptár

Szaknévsori ajánló profi kiváló ügyfeleink közül Regisztráljon Ön is

1172 Budapest, Szikra u. 1.
6300 Kalocsa, Malom u. 27.
1021 Budapest, Budakeszi út 95.
7763 Egerág, Kertész dűlő 595.