Tudjunk meg többet az áfonyáról!
Az áfonya a hangafélék családjába tartozó gyümölcstermő cserje. A fekete áfonya mellett még ismert a vörös áfonya és a tőzegáfonya is.

Az áfonya több antioxidánst és flavonoidot tartalmaz, mint bármely más gyümölcs vagy zöldség


  • Az áfonya színe a kéktől a sötétliláig terjed, és egy fehéres-szürke viaszos védőréteggel van bevonva.
  • A kék áfonya az Amerikai Egyesült Államok és Kanada hegyvidéki erdőiből származik.
  • A termesztés során nem szükséges növényvédő szereket használni, mert csak a madarak fogyasztják előszeretettel.
  • E gyümölcsök tálalása nagyon egyszerű, mert csak elővesszük a hűtőszekrényből, és leöblítjük a szemeket.

 

Az antioxidánsok, a flavonoidok és a szabad gyökök szerepe a rákmegelőzésben


Az áfonya - más friss vagy fagyasztott gyümölcshöz és zöldséghez hasonlóan – C-vitamint és E-vitamint tartalmaz, amelyekről tudjuk, hogy kiváló antioxidánsok. Az áfonyáról kimutatták, hogy minden más gyümölcsnél vagy zöldségnél több antioxidánst tartalmaz!

Az antioxidánsok védik a szervezetet a szabad gyökök káros hatásai ellen, csökkentik a krónikus betegségek kockázatát, lassítják az öregedést, és fontos szerepük van a rákmegelőzésben.

 

x_400_01



  • A szabad gyökök olyan instabil molekulák, amelyek számos degeneratív betegségnek az okozói. Ide sorolhatjuk a szív- és érrendszeri betegségeket, a rákos megbetegedéseket, a szürke hályogot és a szemfenéki meszesedést (makula degenerációt). A szabad gyökök oxidatív stresszt okoznak, amely károsítja az emberi DNS-t.
  • Az áfonya egy olyan bogyós gyümölcs, amely jó vitamin-, ásványi anyag-, növényi rost-, fenol-, és flavonoid forrás.
  • A fenolok fontos védelmet biztosítanak a szívkoszorúér-megbetegedések, az agyvérzés (stroke) és a rák ellen.
  • A flavonoidok védőfaktorként hozzájárulnak az öregedési folyamatok lassításához, és az idős korral járó betegségek kialakulásának megakadályozásához. Ugyanakkor segítenek megelőzni a fogszuvasodást és a húgyúti fertőzéseket.
  • Egy csészényi áfonya 14 mg C-vitamint és 0,8 mg E-vitamint tartalmaz. Az áfonya nem tartalmaz nátriumot, zsírt vagy koleszterint, és alacsony a kalóriatartalma. Egy adag áfonyában több antioxidáns van, mint bármely más gyümölcsben vagy zöldségben.

 

Hogyan építhetjük be az áfonyát egészséges étrendünkbe?

 

A friss vagy fagyasztott áfonyát hozzáadhatjuk a reggelire előkészített gabonapehelyhez. Tízóraira vagy uzsonnára fogyaszthatunk sima joghurtot, amelybe áfonyát teszünk. Turmixgéppel az áfonyából és lefölözött tejből pépet készíthetünk. A mazsolát helyettesíthetjük áfonyával. Az áfonya egy olyan bogyós gyümölcs, amelynek rendkívül jó gyógyhatása van szervezetünkre.

 

x2_400_02

 

  • Készíthetünk muffint is áfonyával.
  • Az áfonyazselé nagyon jól jöhet a téli hónapok alatt.
  • Az áfonyás pite egy jó meglepetés lehet a családunk számára. Körülbelül négy csésze áfonyából finom áfonyapitét készíthetünk.

 

Hogyan tároljuk a magas tápértékű áfonyát?


  • Ne tároljuk zárt tasakokban vagy edényekben az áfonyát, mert vizet szívhat magába.
  • Szedés után fagyasszuk le az áfonyát, annak érdekében, hogy hosszabb ideig felhasználható legyen.
  • A frissen szedett vagy a kiolvasztott áfonyát két hét alatt el kell fogyasztanunk.
  • Csak közvetlenül a tálalás előtt mossuk meg az áfonyát, ellenkező esetben meglágyulnak a szemek.

Megosztás

Hozzászólások

Édenkertész válaszol

Hogyan kell gondozni a léggömbvirágot?

A léggömbvirág vagy hírharang (Platycodon grandiflorum) egy július-augusztusban virágzó évelő növény.

Részletek »

Kvízjáték

Aktuális játékunk:

Jelenleg nincs még új játékunk!

Eseménynaptár

Szaknévsori ajánló profi kiváló ügyfeleink közül Regisztráljon Ön is

1172 Budapest, Szikra u. 1.
6300 Kalocsa, Malom u. 27.
1021 Budapest, Budakeszi út 95.
7763 Egerág, Kertész dűlő 595.