No SSO cookie

Őszibarack: harapj bele az egészségbe

Utolsó változtatás: 2016-07-29 | Első közzététel: 2008-09-04
(0/ 0)
Cikk nyomtatása » Cikk küldése »
Őszibarack: harapj bele az egészségbe
Sütjük, főzzük de szezonban leginkább nyersen szeretjük: vajon milyen hatással van szervezetünkre egy őszibarack elfogyasztása?

Őszibarack: harapj bele az egészségbe
Az őszibarack két változatát is ismerjük: a szőröset és a csupasz barackot, más néven nektarint.

Meghámozni egyiket sem kötelező, a nektarin héja egyáltalán nem zavaró. A szőrös őszibarack héjának elfogyasztása azonban sokaknak kellemetlen. A szőrök egyeseknél még allergiát is okozhatnak, gyermekeknek ezért a biztonság kedvéért inkább hámozzuk meg. Az érett barack héja viszonylag könnyen lehúzható, de késsel is levághatjuk, ha másképp nem megy.
Ha főzni vagy sütni fogjuk a barackot, akkor mártsuk forró vízbe egy pár pillanatra, így elválik a héj a hústól. Recept tipp: Nektarinos csirkesaláta

Ásványi anyagokban különleges

Az őszibarack kiemelkedően sok magnéziumot tartalmaz, s ez elég ritka tulajdonság a növények között. E mellet káliumot, kalciumot és bórt is nyerünk belőle, amelyek egymás felszívódását segítik. Így az őszibarack segít a csontok egészségnek megőrzésében, de a sejtek vízháztartásának fenntartásán keresztül késlelteti a sejtek és a bőr öregedését is. Tisztán tartja a bőrt, normalizálja a faggyútermelést.

Diétába is

Az őszibarack alacsony kalóriatartalma és magas víztartalma miatt kiváló tisztító hatású gyümölcs. Vitaminjai közül a magas C és A-vitamin tartalmát érdemes megemlíteni. Ahogy már megszokhattuk, a narancssárga színt a béta-karotinnak köszönheti ez a gyümölcs is, amelyik az egyik leghatékonyabb antioxidáns hatású vegyület. Az őszibaracknak enyhe hashajtó és vízhajtó hatása is van. Kisbabáknak és felnőtteknek egyaránt alkalmas enyhe székrekedés kezelésére. A népi gyógyászat azt tartja, hogy a barackpakolás segít a feldagadt, bevizesedett izületek gyógyításában.

Miből mennyi van egy átlagos méretű barackban?
Őszibarack: harapj bele az egészségbe

  • Kalória: 67,5 cal
  • Fehérje: 1,1 g
  • Szénhidrát: 17,4 g
  • Zsír: 0,14 g
  • Rosttartalom: 3,1 g

Magas rosttartalma segít leküzdeni egyes emésztési zavarokat, napi egy barack elfogyasztása jobb közérzetet is teremt. És persze finom is! Együnk hát sok-sok barackot!


Szólj Te is hozzá!