A MUFA  avagy a Lapos Has Diéta - Tényleg hatásos?
A MUFA (egyszeresen telítetlen zsírsav) diéta célja a lapos has elérése. A Lapos Has Diéta az egyszeresen telítetlen zsírsavas ételeket helyezi előtérbe. A MUFA diétával egészségesen lehet fogyni. De vajon tényleg hatásos ez a fajta diéta? Egyesek azt mondják, hogy a MUFA diéta a legutóbbi fogyókúrás recept az átverések listáján. 

Mi a MUFA lényege?

 

Ez a diéta igazából hasonlít az 1200-1600 kalóriás mediterrán stílusú diétára, ami az egyszeresen telítetlen zsírsavas ételekre helyezi a hangsúlyt. A MUFA diétával egészségesen lehet fogyni.

A MUFA diéta négy kategóriába sorolja az egyszeresen telítetlen zsírsavakban gazdag ételeket:

 

1. Olajok:

  • Extra szűz olívaolaj
  • Mogyoróolaj
  • Szőlőmag olaj
  • Szójabab olaj
  • Szezámolaj
  • Dióolaj
  • Repceolaj
  • Pesto szósz
  • Sáfrányolaj
  • Napraforgóolaj
  • Lenmag olaj

 

2. Diók és magok:

  • Pisztácia
  • Napraforgómag
  • Mandula
  • Paradió
  • Makadámdió
  • Napraforgómag vaj
  • Tahini és száraz, sült kesudió
  • Földimogyoró
  • Sült tökmag
  • Természetes mogyoróvaj
  • Pekándió
  • Mogyoró
  • Dió

3. Avokádók és olívák

 

4. Étcsokoládé



A MUFA diéta tartalmaz ˝jó zsírokat˝, amelyek segítenek a ˝rossz˝ koleszterinszint (alacsony sűrűségű lipoprotein - LDL) csökkentésében, és a ˝jó˝ koleszterin (nagy sűrűségű lipoprotein - HDL) növelésében. Ezen kívül segít a hasi zsír csökkentésében így csökken a 2-es típusú cukorbetegség, a szívbetegség, az anyagcsere-betegség, a Parkinson-kór és a belső gyulladás kialakulásának a veszélye is, és még a vérnyomás is csökken.

Az egészséges zsírok segítségével, sokkal könnyebb lesz betartani a diétát. De ha nem figyelünk oda az olyan ételek, mint a guacamole és a diók mennyiségére, akkor gyorsan felszedjük a plusz kilókat, szóval figyelni kell az adagokra. Azáltal segíti a fogyást, hogy a telítettség érzését kelti, ami hosszú időn át megmarad.

Liz Vaccariello és Cynthia Sass, a Lapos Has Diéta megalkotói szerint az egyszeresen telítetlen zsírsavakban gazdag ételek fogyasztása a fogyás kulcsa. Ha egyszeresen telítetlen zsírsavban gazdag ételeket eszünk, az segít a hasi zsírpárna csökkentésében.

 

 

 

 

Előnyök:

  • A MUFA diétához nem szükséges a fizikai gyakorlat, és a kalóriákat sem kell számolni
  • Ez a diéta természetes ételeket tartalmaz, amelyekben sok vitamin és ásványi anyag van

 

Hátrányok:

  • Egyes emberek számára több kalória bevitel szükséges, mint amennyit a legtöbb diétázónak felírnak
  • Meg kell venni a könyvet, és követni kell az előírt tervet, habár keverhetjük a lehetőségeket
  • Kevés bizonyíték van, ami alátámasztaná az egyszeresen telítetlen zsírsavak fogyasztó hatását a hasra nézve

 

Tényleg működik?

A MUFA diéta hatása a diétázó személytől függ. Ha valaki pontosan betartja a tervet, akkor beválik.

Megosztás

Hozzászólások

Édenkertész válaszol

Miért potyognak le citromfáról az apró terméskezdemények?

Az első két évben célszerű az irányított gyümölcs-, illetve virágritkítás.

Részletek »

Fotójáték

Legfrissebb fotó:

Találkozás

Kvízjáték

Aktuális játékunk:

Jelenleg nincs még új játékunk!

Eseménynaptár

Szaknévsori ajánló profi kiváló ügyfeleink közül Regisztráljon Ön is

1172 Budapest, Szikra u. 1.
6300 Kalocsa, Malom u. 27.
1021 Budapest, Budakeszi út 95.
7763 Egerág, Kertész dűlő 595.