Paladin gyomirtót használhatok-e az évelő egyszikű gyomok kiirtására?
Évelő egyszikűekre használható a Focus ultra, Pantera 40, valamint a Select super termékek valamelyike
Következő »Melyik kategóriába tartozol?

A Tufts Egyetem kutatói rájöttek, hogy a fahéj több mint kétszeresére növeli az inzulin hatását a vércukor metabolizálásában, amely segít a cukorbetegség elleni védekezésben.
A fahéj oldat 15 percenkénti szedése segíthet a méhen belüli vérzés megállításában.
A fahéjban levő propanoic sav úgy akadályozza meg a gyomorfekély kialakulását, hogy közben nem gátolja a gyomorsavtermelést. Szórjuk a pirítósra, adjuk a süteményekhez, vagy keverjük forró almaborba.
A fahéj segít a véráramba kerülő szénhidrátokból kivont cukormennyiség szabályozásában. Nemcsak a szervezetben lévő alapvető enzimeket aktiválja, hanem ezáltal a sejtekben lévő receptorokat ösztönzi, hogy hatékonyabban reagáljanak az inzulinra. Az inzulin receptorok hatástalanításáért felelős enzimeket is meggátolja, és így kiváltja az inzulin ellenállását.
A fahéj kérge lényegében kálciumot, krómot, rezet, jódot, vasat, mangánt, foszfort, káliumot, cinket, továbbá A, B1, B2 és C vitamint tartalmaz, amelyeknek fontos szerepük van a cukorbetegség megelőzésében és kezelésében.

A Georgetown-i Egyetemi Orvosi Központ megállapította, hogy a fahéj csökkenti a magas vérnyomású patkányok szisztolés vérnyomását. Érdekes módon, ezekben a kísérletekben a fahéj nem a rágcsálók vércukorszintjét, hanem inzulin szintjét csökkentette.
Broadhurstnek a cukorbetegségről szóló remek könyve szerint úgy lehet a fahéjat a legjobban a vércukorszint csökkentésére, valamint a 2-es típusú cukorbetegség javítására használni, ha elkészítjük az alábbi fahéjital receptet, és azt rendszeresen fogyasztjuk.
Kis mennyiségben a fahéj ételekben vagy táplálékkiegészítőként való fogyasztása nagymértékben javíthat a vércukorszinten. Az egyik vizsgálat során a kutatók hatvan túlsúlyos 2-es típusú cukorbetegségben szenvedő embernek adtak fahéjat. Az adag negyven napon keresztül napi 1,3 illetve 6 gramm volt.
A fahéjat szedő emberek vércukorszintje 18-29%-al csökkent. Habár a fahéjat kapszula kiszerelésben is megveheted, sokkal olcsóbb, ha őrölt fahéjat veszel és megszórod vele a zabpelyhedet vagy a gyümölcsödet, pl. almát, sárgadinnyét, vagy a bogyós gyümölcsöket. Szedj napi 1-6 gramm fahéjat.

A fahéj, amely szinte olyan népszerű, mint a bors vagy a mustár, elérhető és kellemes kezelést nyújthat a cukorbetegek számára. Egy kis tanulmány során, napi egy-két teáskanál fahéj kapszula formában való szedése csökkentette a vércukor-, triglicerid- és koleszterin szintet. A leginkább cukrászati termékek által ismert fahéj kiváló fűszer teák, húsok és zöldségek számára, továbbá az olyan gyümölcsök, mint az alma, a banán és a barack számára is.
A cukorbeteg egereknek adott fahéj kivonat csökkentette a vércukor szintet, a magas HDL koleszterint és a triglicerid szintet is. Néhány embereken végzett kísérlet megerősítette a fahéj vércukorszint csökkentő hatását.