No SSO cookie

A női diéta

Utolsó változtatás: 2010-11-02 | Első közzététel: 2010-11-02
(0/ 0)
Cikk nyomtatása » Cikk küldése »
A női diéta
Amikor a női diétáról beszélek, nem a hóbortos étkezési szokásokra, vagy a gyors, egészségtelen evésre gondolok, hanem olyan étrendre, amely fedezi testünk alapvető szükségleteit, és megfelelő táplálkozáshoz vezet.

 

Milyen az egészséges fogyókúrás diéta nők számára?

 

A különböző étrendmintákról és azok tartalmáról eltérnek a vélemények. Míg sokan hóbortos diétákkal próbálkoznak, tudomásul kell vennünk azt az alapvető tényt, hogy ezek sohasem működnek jól, mert bár eleinte valóban elérhetünk némi súlycsökkenést, a kísérlet végül benyújtja a számlát egészségünknek, és idővel a leadott kilókat kétszeresen visszaszedjük. Ezért a kiegyensúlyozott diéta a probléma megoldásának kulcsa. Azt, hogy hogyan tervezzük meg az egészséges női diétát, és ennek miket kell tartalmaznia, megpróbáljuk kifejteni e cikkben a legjobb étrendek bemutatásával.



Súlycsökkentő diéta hölgyek részére



A fogyókúrával az a gond, hogy mindegy, milyen keményen csináljuk, semmi eredményt nem fogunk elérni, ha nem a helyes módon tesszük. Míg az volt az általános meggyőződés, hogy csak a kemény testmozgás vezet eredményre, ma már bizonyított, hogy az egészséges táplálkozás és a testmozgás kéz a kézben jár, csak így érhetünk el pozitív eredményeket. A cikk további részében arra összpontosítunk, hogy melyek a legjobb étrendtípusok, és mit kell tartalmazniuk.



Zsírégető gyümölcsök és zöldségek



Ez nem igényel különösebb magyarázatot. Évek óta újabb és újabb tanulmányokat végeznek a zöldségek és gyümölcsök fogyasztásával kapcsolatban, és nem hiába. Ezek az élelmiszerek nem terhelik az emésztést és a bélrendszert, és megőrzik egészségünket. A gondosan kiválasztott gyümölcsök és zöldségek legyenek változatos színűek. Erre azért van szükség, mert minden árnyalat más-más antioxidánst tartalmaz, és minden antioxidáns-fajta más-más tápanyagot biztosít szervezetünk számára. Ez immunrendszerünket is erősíti. A gyümölcsökben és zöldségekben található rostoknak vízelethajtó hatásuk van. Tehát próbáljunk ki például egy gyümölcsökön alapuló diétát.

 

Gyümölcsök-zöldségek
Zsírégető gyümölcsök és zöldségek



Az összetett szénhidrátok szerepe a fogyókúrában


A komplex vagy összetett szénhidrátok elengedhetetlenek növekedésünkhöz és egészségünkhöz, mi több, ez a leghelyesebb választás egészségünk érdekében. Összetett szénhidrátokat a teljes kiőrlésű rizsben és búzában, valamint a hüvelyesekben, zöldségekben, kölesben, rozsban és gyümölcsökben találunk. Ezek az élelmiszerek vasban és rostokban gazdagok, hosszú ideig fenntartják a jóllakottság érzését, és sokáig ellátnak energiával. Ezek a legjobb és a leggyorsabban ható étrend-összetevők a női diétában.



Diófélék és magvak szerepe az egészséges étkezésben



Ezek ugyanolyan fontosak, mint a többi élelmiszefélék. Ha úgy vesszük, a diófélék és a magvak a növények leszármazottai, abban az értelemben, hogy a ezekből új növények fognak kikelni, ha elültetjük őket, ezért egyértelmű, hogy a magvak koncentráltan tartalmazzák az adott növényfajta minden jó tulajdonságát. Ezért a diófélék és magvak fogyasztása biztosítja számunkra az alapvető tápanyagokat és ásványi sókat. Ehhez az élelmiszercsoporthoz tartozik a mandula, a bogyós gyümölcsök, a pisztácia, a mazsola és a diófélék  is.

 

Magvak-pisztácia
Fogyókúrás diók és magvak


Egészséges zsírok



Nem minden zsír káros! Alapjában véve nagyon egészségtelen, ha teljesen kihagyjuk a zsírokat étrendünkből. Ismernünk kell az egészséges zsírokat tartalmazó élelmiszereket, ezek közé tartozik az oliva- és repceolaj, avokádó, dió, halak, és más tengeri állatok.



Más egészséges ételek



Íme néhány más élelmiszer, mely nem maradhat ki az egészséges étrendből:

  • Sovány húsok (hal, csirke, marha és baromfi)
  • Tejtermékek, melyek a legjobb proteinforrások a helyes diétában (tej, sajtok, joghurt, író)
  • Kalcium (káposzta, fokhagyma, tofu, gabonamagvak, zabpehely)
  • Magnézium (uborka, zöldbab, brokkoli, stb)
  • Víz

 

Sajt-sajtfélék
Sajtok

 

Élelmiszerek, melyeket kerülnünk kell, ha fogyni szeretnénk



Vannak bizonyos ételek, melyeket ki kell hagynunk étrendünkből. Íme közülük néhány:

  • Koffein és más serkentőszerek
  • Feldolgozott élelmiszerek
  • Vörös húsok
  • Zsíros és fűszeres ételek

 

Hogyan tegyük hatásossá a diétát?



Rendben, a diéta tervei megvannak, de hogyan tegyük hatásossá azt? Íme néhány hasznos trükk:

  • Együnk hatszor egy-egy keveset, a három bőséges fő étkezés helyett.
  • A vacsora és a lefekvés között teljen el legalább két óra.
  • Ne együnk bőségesen este 7 óra után.
  • Uzsonnára együnk egészséges ételeket, például sajtkockákat, lágy kókuszlét és zöldségeket a feldolgozott termékek, pl. pogácsafélék helyett.
  • Együnk lassan, rágjunk alaposan, így nem fogunk túl sokat enni.


A jó tanácsokat megfogadva ugyanolyan jól fogjuk érezni magunkat evés után, mint evés előtt, sosem érezzük a túlzott jóllakottságot, és nem leszünk felfúvódva.

Ezek a legjobb étrend-típusok a nők számára, amelyekkel elkezdhetjük diétánkat. Nagyon fontos, hogy fokozottan vigyázzunk egészségünkre olyankor, amikor gyereket szülünk, menstruálunk, esetleg az azt megelőző napokat éljük, vagy változó korban vagyunk.


Szólj Te is hozzá!